• Fridaeer

Galen frisör?!

Hej!

nu behöver jag alla råd jag kan få, gärna så fort som möjligt. Kommer från frisören och är fruktansvärt förbannad och besviken. Hon som klippte mig talade knappt språket, och kommunicerade inte över huvud taget. Försökte få igång en konversation flera gånger angående min klippning. Jag sa " jag vill klippa topparna" minst 15 gånger och jag uppfattade det som hon förstod redan den 5 gången. Så hon höll upp ett mått på fingrarna som var på 2-3 cm som jag alltid brukar ta. (Jag har gått hos denna frisör flertalgånger men alltid blivit klippt av olika personer som tidigare varit mycket bra) så hon började väl klippa lite, som jag märkte. o jag hamnar väl lite i min egna värld tills jag börjar tycka att hon hållt på ett bra tag . Därefter ser jag hur hon tar bort en trimmer bakom ryggen på mig, som inte låtit någonting alls. Blev helt paff. Frisören sa sedan att hon var klar. Utan att få se resultatet bakifrån lämnade jag sedan salongen med runt 7 cm kortare hår, som låg helt spikrakt över axlarna, där luggen dessutom var orörd nästan längre än resten av håret. Hemma insåg jag även att håret på ena sidan var 1 cm längre än andra när jag placerade det över axlarna/bröstet.

Fruktansvärt förbannad är jag. Vad ska jag göra? Ringa tillbaka och skrika halsen ur mig ska jag göra imorgon. Men seriöst, hur fan kan man anställa en männsika som knappt kan språket och kommunicera över huvudtaget, som även inte vet hur man använder en sax?! Skit idiotiskt, detta är även en frisörkedja som jag vet finns över hela landet. Liksom vad hände? gjorde hon det med flit? USCH.

• Svar på tråden Galen frisör?!
  • Aniiee

Men seriöst, hur låter man ens en frisör börja ta i ens hår om man inte redan klarat av kommunikations-biten innan?

Självklart ska du klaga ändå, men ärligt.....

Litter your world with your gems of thoughts and deeds
  • Det kommer bli bra

Låter märkligt att du inte bad om att få se i spegel om hon självmant inte lyfte fram det. Och att du inte reagerade där. Och att du inte tar hjälp av andra för att se till att hon förstår vad du menar. Dessutom tipsar jag om att du alltid bokar in dig hos en särskild frisör, inte en salong för på en salong med stolsuthyrning kan ju lite vem som helst jobba. Men ja, gå dit och klaga, se till att bli omklippt och få pengar tillbaka. men du behöver inte skrika för det utan kan göra dett på ett vänlgit sätt

• Marlean

Är ju som alla andra tjänster att du får gå tillbaka och klaga och be dem rätta till "varan", dvs. ditt hår. 

Svar på tråden Galen frisör?!