• jwuuulia95

Midsommarklänning för kroppsform

Jag har haft väldigt svårt att hitta klänningar för min kroppsform och aldrig varit riktigt bekväm med det heller eller kjol och tänkte kolla om det fanns någon mer än bara jag som har detta problem och vad ni gjorde ? Hittade ni några fina klänningar ?

Vet inte riktigt vad jag har för kroppsform heller men bryr mig mer om en klänning som smickrar mina former utan att se ut som om jag är en elefant! 

Tacksam för alla svar, bra som dåliga !

• Svar på tråden Midsommarklänning för kroppsform
  • Meriall

Rockabillyklänning. Superfint på din kroppsform och lätt att hitta i midsommarstil.

• Scoops

Elefanten finns bara i ditt huvud. Hade jag din kropp hade jag haft en med knyt i midjan! :D

• choklad

Någonting som markerar midjan och är utsvängt över höften, precis som de två förslagen ovanför. Omlottklänningar som knyts i midjan brukar funka fint på din/min kroppsform!

• Lavl1937

Du har ju jättefin figur! Ha en klänning eller kjol som markerar din snygga midja! En skaterklänning eller en omlottklänning kanske?

• riboflavin

Om du vill dölja höfterna är ju en klänning med markerad midja och utställd kjol bra.

Tänk 50-tal

Personligen tycker jag du har skitsnygg kropp, så du kan bära allt. Men jag vet också hur det är att ha specifika komplex.

En byxdress, tajt upptill och luftig nertill hade nog passat dig. Bälte för att markera midjan.

Vid god typografi ska horungar inte förekomma.
  • Aniiee

en omlottklänning, eller något riktigt långt och flowy.

Se till att det blir rätt storlek, också ;P

Litter your world with your gems of thoughts and deeds
  • månenstiger

Jag har ungefär samma kroppsform. Skitläcker väl! :)

Själv älskar jag 50-talsklänningar, men jag tycker inte att det blir så snyggt men min kropp. Det sista min bak behöver är en stor kjol som får baken att se ännu större ut. Om man hittar en klänning där kjolen inte är enormt utstående kan det funka.

Omlottklänning, som någon föreslog ovan, brukar vara snyggast. Du har ju jättefina bröst, en sån skulle sitta perfekt. I följsamt material.

Eller en lite lös klänning, tunt material, där man markerar midjan med skärp.

• Duckan

Har en figur som är som din ts och jag har ofta markerad midja och sen lite vippigare kjol. Precis så som många ovan föreslagit redan.

Svar på tråden Midsommarklänning för kroppsform