• babytigger

Kan nån hjälpa mig tyda provsvaren?

Är det helt kört o bli gravida hemma?

Sambon har trötta spermier oxå.

Jag är 38 år

Ett antal missfall och utomkveds

Väger några kg för mycket, men jobbar på det.

Nån som e bra på o tyda provsvar? :)
  • Svar på tråden Kan nån hjälpa mig tyda provsvaren?
  • Anonym (G)

S-AMH är lågt vilket indikerar nedsatt äggstocksfunktion som i ditt dok ansrs vara orsak.

Dock kan inte s-amh enbart avgöra möjligheten till fertilitet. Så du lär få mer info på träff hos läkarna. Lycka till :) <3

• Anonym (flera orsaker)

Jag ser flera orsaker här, men främst verkar ju AMH vara väldigt lågt och det är då konstigt att de skriver invänta spontan graviditet då de är mycket svårare bli gravid med lågt amh, helst i kombination med sämre spermier. Dina äggstockar är helt enkelt inte helt aktiva, MEN det kan förändras till viss del med. 

Sen övervikten, det kan ställa till det rejält och göra att dina äggstockar inte funkar som de ska. Hur många kg över 90 är det frågan om? Förstår det inte är lätt att gå ner på kommando, men de ser ju att man får bättre resultat vid lägre bmi vilket gör att du behöver gå ner. 

Diskutera frågan om IVF på egna ägg eller om äggdonation är bäst i ert fall? Att vänta på en spontan graviditet med de siffrorna och din ålder hade jag inte gjort. 

Jag är ett par år äldre än dig men hade AMH på 2,1 men vi valde ändå att starta igång IVF efter att vi försökt några månader med mf och ma längs vägen. Kände inte att man har så mycket tid att förlora i vår ålder. 

Lycka till!

• babytigger

Enligt min gyn har jag ägglossning , jag känner det väldigt väl själv och äl tester ger utslag varje månad, vet att det inte betyder att ett ägg släpper bara för att äl test ger fullt utslag och min temp stiger 0,5 grader, enligt min gyn så har mina ägg dålig kvalitet.

Jag har blivit spontant gravid med AMH på 0,07 men fick ett utomkveds. Och har missfall innan dess och hade förmodligen lågt AMH då oxå.

Så tror inte dom kommer vilja göra ivf på mina ägg.

Väger 95 så ska gå ner 5kg till, har ingen extrem övervikt om man tittar på mig, min gyn trodde att jag vägde 80kg, så det blev ju en chock när ja ställde mig på vågen.

Men då behöver vi ju inte lägga nån energi på att "ligga" hemma då spontan graviditet inte är så trolig.

Tack för svar :)

Svar på tråden Kan nån hjälpa mig tyda provsvaren?