Blir svag av lchf-kost
För några dagar sedan började jag med lchf - kost. Men jag är så svag, svag i armar och ben. Vad gör jag för fel? Är inte hungrig.
För några dagar sedan började jag med lchf - kost. Men jag är så svag, svag i armar och ben. Vad gör jag för fel? Är inte hungrig.
Felet du gör är att hålla på med genvägsdieter istället för att anamma goda livsvanor. Ät måttliga mängder mat och motionera dagligen så går du ned i vikt. Mirakeldieter är och kommer alltid vara dåliga för kroppen.
Man blir det i början. Kroppen och hjärnan behöver lära sig att använda fett istället för glukos som drivmedel och det tar ett tag. Ca 2 veckor för hjärnan och ett par månader för musklerna. Du kommer inte vara orkeslös hela tiden, förutsatt att du äter och dricker ordentligt samt får i dig tillräckligt med salt, men full styrka kommer efter ett tag. Vinsten då är att du kommer vara starkare än tidigare, även utan träning, samt att uthålligheten blir mycket bättre.
Felet du gör är att hålla på med genvägsdieter istället för att anamma goda livsvanor. Ät måttliga mängder mat och motionera dagligen så går du ned i vikt. Mirakeldieter är och kommer alltid vara dåliga för kroppen.
Felet är att du äter för mycket fett och för lite kolhydrater helt enkelt.