• Ewald01

Proteinpudding

Finns det någon här som har testat proteinpudding?

Jag köpte några bägare med karamellsmak. Men nu läser jag lite på vad den innehåller .... cellulosagummi ... hmm ... natriumfosfat, sötningsmedel: acesulfam K, aspartam; laktasenzym, innehåller en källa till fenylalanin .... 

Kan det allt vara bra för kroppen? Vad säger ni?

• Svar på tråden Proteinpudding
  • Studentpappa

Kolla vad ett blåbär innehåller för kemiska beteckningar så ska du se att det inte är så farligt.

Träna hårt, Ät bra, Dö ändå
  • Meebo

Det där låter som att du gått på megabluffen med ProPud...

Köp kvarg istället!

Mycket godare och nyttigare.

• Ewald01
    Studentpappa skrev 2017-06-18 14:34:47 följande:

Kolla vad ett blåbär innehåller för kemiska beteckningar så ska du se att det inte är så farligt.

Men kolla här:

sv.wikipedia.org/wiki/Aspartam

Enligt en studie som presenterades i Environmental Health Perspectives 2007 kan kontinuerlig konsumtion av aspartam leda till leukemi, lymfcancer och bröstcancer.[11]FDA[12] har avfärdat studiens resultat på grund av brist på transparens och ett flertal brister i studien. De ser därmed ingen anledning att revidera de tidigare fastlagda accepterade dagliga intagsnivåerna av aspartam. Det finns inget stöd för att aspartam skulle vara cancerframkallande enligt flera översiktsstudier.[3][13]
  • Ewald01
    Meebo skrev 2017-06-18 14:34:52 följande:

Det där låter som att du gått på megabluffen med ProPud...

Köp kvarg istället!

Mycket godare och nyttigare.

Ja, stämmer bra. Jag köpte ProPud.

Ja, men jag ville ha ngt med karamellsmak. Men instämmer, bättre med kvarg! Men den finns inte med karamellsmak ....
  • Ewald01
    Nyfikna72 skrev 2017-06-18 14:46:09 följande:

Är det inte enklare att äta vanlig mat?

Visst.

Men jag var sugen på pudding med karamellsmak. Lidl sålde tidigare vanlig pudding med karamellsås som spansk och fransk specialitet. 
  • Studentpappa
    Ewald01 skrev 2017-06-18 14:45:17 följande:

Men kolla här:

sv.wikipedia.org/wiki/Aspartam

Enligt en studie som presenterades i Environmental Health Perspectives 2007 kan kontinuerlig konsumtion av aspartam leda till leukemi, lymfcancer och bröstcancer.[11]FDA[12] har avfärdat studiens resultat på grund av brist på transparens och ett flertal brister i studien. De ser därmed ingen anledning att revidera de tidigare fastlagda accepterade dagliga intagsnivåerna av aspartam. Det finns inget stöd för att aspartam skulle vara cancerframkallande enligt flera översiktsstudier.[3][13]

En dålig studie som avfärdats.. Klart det inte är farligt att äta en propud eller vad den heter. Men jag äter det inte, men väl smaksatt kvarg.
  • Aniiee
    Ewald01 skrev 2017-06-18 14:47:16 följande:
    Ja, stämmer bra. Jag köpte ProPud.

Ja, men jag ville ha ngt med karamellsmak. Men instämmer, bättre med kvarg! Men den finns inte med karamellsmak ....
    Inte?

Arla Köket® Kesella® dulce de leche 250 g
    Litter your world with your gems of thoughts and deeds
  • Studentpappa
    Aniiee skrev 2017-06-18 15:26:16 följande:

Inte?

Ingen mat som är farligt i normala mängder säljs i Sverige. Däremot inte nödvändigt nyttigt/bra. Men vågar du äta en mjukglass vågar du säkert en pudding också.
  • Ewald01
    Aniiee skrev 2017-06-18 15:26:16 följande:
    Inte?
    Kvarg med karamellsmak? .... toppen!
Svar på tråden Proteinpudding