Ensamvårdnad? Mannen är galen.
Som rubriken lyder så behöver jag veta mer om hur det går till med att få ensam vårdnad. Vill veta hur svårt det är att få det att gå igenom och även veta om någon av er fått det att gå igenom i liknande situation som nedan:
*Mannen är tidigare kriminell, har suttit inne för grovt narkotikabrott (bland annat). *Har otroligt många skulder och sitter hos kronofogden (inte jag).
*Vi är gifta men folkbokförda hos mina föräldrar då min man vägrar betala in till kronofogden och man på detta sätt kan undgå att dem tömmer ens hus på värdesaker.
*Han är otroligt oengagerad i vårt gemensamma barn som fyllde 1 år i mars.
- När jag säger oengagerad så syftar jag inte bara på att han bytt blöja vid ett 20-tal gånger utan främst på det faktum att jag inte kan se någon kärlek dem emellan. Jag förstår inte hur han inte kan vilja spendera tid med sin son - och det är för mig att vara oengagerad. Kan inte beskriva exakt vad det är han gör, då han egentligen inte gör något alls.
Till problemet hör att denne man gick från super-kriminell till super-troende och nu handlar allting om gud. Jag trodde att detta endast var en fas, men nej. Vi ska be bordsbön, han åker på prästläger och allt där till. Droppen som fick bägaren att rinna över var för en vecka sedan då vi åkte på semester med min familj. Utan att säga för mycket så hettade det till vid ett tillfälle och jag har aldrig sett min mor gråta så mycket och min far skrika så högt, detta var på grund av min man, han kollade min mor i ögonen och sa "hur känns det att veta att jag har förnedrat dig och din familj?". Till mig så bokstavligen gormade och skrek han om att om jag skulle skilja mig med honom så skulle han se till att alla i familjen hamnade på sjukhus och att han skulle ta sonen ifrån mig.
Alltså det är så jävla enkelt att säga "skilj dig" men vad gör man när man bokstavligen är rädd för sin man? När man tror att han faktiskt kommer skada ens familjemedlemmar och eventuellt barnet? När man vet att hela hans släkt är kriminell och att även dem kan ge sig på en? Vill ju komma bort från människan, inte ha något med honom att göra, vill inte att han ska få umgås med vårt barn ensam.
Kan någon hjälpa mig? Ge mig råd? Just nu är det stabilt, måste tänka smart - inte göra något förhastat.