• MorTillTheo

Natten gör mig frustrerad

Jag har en son på 8,5 månader och går bet på att få honom att sluta äta på natten.

Har nattat med ersättning från start och han har då ibland sovit hela nätter men nu sover han inte alls hela nätter längre.

Har testat att ge välling till nattningen, gröt som sista mål inför natten, testat att ge gröt eller mat innan påfyllning av ersättning innan nattning men inget funkar han ska vakna från 01:30-04:00 att äta och då somnar han kl22:00 för natten.

Det tråkiga är oxå att vi skulle vilja sluta tvärt men vi bor i lägenhet som är väldigt lyhörd och våra närmsta grannar jobbar dagtid så man vill inte förstöra deras nätter heller. Vet att man inte ska bry sig allt för mkt om sånt men jag vet själv hur det är att inte få sova och ska till jobbet!

Snälla hjälp mig jag vill inte upp flera gånger på nätterna mer. (Okey han vaknar 1 -4 gånger men det är mkt för honom)

• Svar på tråden Natten gör mig frustrerad
  • MorTillTheo

PS han äter inte alla fyra gångerna, ibland kan jag trösta honom när han vaknat och är ledsen men han äter ibland två gånger.

• Anonym (Tjej)

Jag har samma problem så följer tråden...

• MorTillTheo
    Lena skrev 2017-06-14 09:21:55 följande:

Samsover ni?

Nej vi samsover ej dock nattar vi honom i våran säng och lyfter över honom till sin. Han har dock sovit med oss en gång och det var en timme då han vart riktigt ledsen på natten
  • Lena

Ni kan ju prov att bara ta honom till er säng när han vaknar. Det räckte ofta för oss.

• BuoBä

Vår dotter började också vilja äta på nätterna igen i den åldern. Efter att ha testat mer mat på kvällen utan att det gjorde någon skillnad så kom vi på att hon behövde äta mer hela dagen. Med större måltider och rejäla mellanmål löste det sig. Men 8-9 månader är en ålder när många barn knasar med sömnen. Det går över. Och sen kommer det nya faser.

• MorTillTheo
    Lena skrev 2017-06-14 11:55:59 följande:

Ni kan ju prov att bara ta honom till er säng när han vaknar. Det räckte ofta för oss.

Ja kan absolut testa bara han inte får för sig att han ska sova där hela tiden sen för det har vi vart noga med att en samsova. Men ska absolut testa:)
  • MorTillTheo
    BuoBä skrev 2017-06-14 12:05:17 följande:

Vår dotter började också vilja äta på nätterna igen i den åldern. Efter att ha testat mer mat på kvällen utan att det gjorde någon skillnad så kom vi på att hon behövde äta mer hela dagen. Med större måltider och rejäla mellanmål löste det sig. Men 8-9 månader är en ålder när många barn knasar med sömnen. Det går över. Och sen kommer det nya faser.

Ja vi försöker få han att äta mer vid varje portion och även ge mer mellis men utan resultat :( han äter oftare men nästan så han äter mindre portioner då ska nog ändra till sällan men mer?

Dessa faser känns nästan som att det är lätt att skylla på jag tror alltid att det finns nått man kan göra. Absolut tror jag på faser,men att det alltid finns lösning och det är den jag vill försöka hitta :)
  • MorTillTheo
    BuoBä skrev 2017-06-14 12:05:17 följande:

Ja vi försöker få han att äta mer vid varje portion och även ge mer mellis men utan resultat :( han äter oftare men nästan så han äter mindre portioner då ska nog ändra till sällan men mer?

Dessa faser känns nästan som att det är lätt att skylla på jag tror alltid att det finns nått man kan göra. Absolut tror jag på faser,men att det alltid finns lösning och det är den jag vill försöka hitta :)
  • MorTillTheo

Uppdatering från natten!

Sonen vaknade kl 03:00 jag lade honom i vår säng och han rullade runt en stund och smågnällde tillslut så tog jag upp honom i min famn och gav honom vatten som han totalvägrade ta efter två klunkar. Jag vaggade honom tillsammans med radion på i famnen, OCH HAND SOMNADE !!!!:D det hela tog ca 40-45 min och det var inte jobbigt för jag var bestämd när jag vaknade att nu ska det funka! Och det gick! Hoppas det blir så nästa natt oxå!:) tack så mkt för allt ni underbara människor jag återkommer om en uppdatering i morgon oxå i hopp om att det funkar något liknande inatt. Förstår att det kan bli bakslag osv men hoppet finns!:D

• MorTillTheo

Uppdatering natt nr 2 han vaknade 3 gånger drack vatten en gång somnade snabbt 2 av 3 gånger längsta tiden tog 45 min.

Uppdatering natt nr 3 han vaknade bara en gång och vaggades till sömns på 10 minuter!????

Så jag ser helt klart en förbättring hoppas bara den håller i sig!

Svar på tråden Natten gör mig frustrerad