Gravid efter missfall men kan inte glädjas
Äntligen gravid! Borde man känna, men jag gör inte det.. Har under 7 år gått igenom flera IVF-behandlingar, som efter två år ledde till en son, som idag är snart 5 år. Under den graviditeten vad jag så lycklig och tyckte det var underbart. När vi ville skaffa syskon gav vi oss in i IVF-svängen igen. Efter ett antal gånger blev jag gravid, men drabbades av två missfall på raken. Båda gångerna hade vi gjort tidigt VUL (v 8-9) och sett hjärtat slå, men det ville sig inte ändå.
Nu är jag gravid igen, och är idag i v 14+1. Gjorde ett något senare VUL denna gång, i v 11 och allt såg fint ut. Problemet är att jag inte alls kan ta till mig denna graviditet, och det gör mig så ledsen.. Vi har längtat och väntat på detta i flera år, men nu vill jag inte ens prata om det, och "låtsas som ingenting". Min man är uppspelt och frågar saker, hur det känns och hur jag mår osv, men jag bara snäser av honom och säger att jag inte vill prata om det. Har sagt till honom att jag har svårt att förhålla mig till graviditeten, men jag vill ju glädjas! Någon som varit med om liknande? Hur kommer man vidare?