• eiifos

Hjälp att tyda ägglossningstest!

Jag och min sambo försöker bli gravida. Har genomgått ett gbp för lite mer än ett år sedan och har precis fått igång min mens regelbundet. Har de senaste 2 månaderna känt av vad jag tror är min ägglossning och denna månad har jag köpt tester. På bifogad bild har jag tagit tester och är daterad ( uppifrån och ned) 8e 9e och idag 12 juni. Visst ser de väl helt positivt ut idag ? Idag på eftermiddagen började de även molvärka lite i ryggslutet och höfterna ?

Är de läge att kramas lite med sambon ikväll eller vad tror ni, helt ny på de här ???? hjälp ????????

• Svar på tråden Hjälp att tyda ägglossningstest!
  • Anonym (Alla?)

Jag tycker alla ser Pos ut... har du tagit något gravtest?

• Anonym (Bj)

Förstår inte alls. De är ju solklart positiva?

• eiifos

Jag tyckte de från idag såg starkast ut. Men visar dem positivt hela tiden ( ägglossningstesterna alltså) om man redan är gravid ? Gjorde ett gravtest förra månaden som visade negativt. Ni får ursäkta mina dumma frågor, men är helt ny med de här med tester och att tyda dom osv, har innan bara haft oskyddat sex i alla 6 år med min sambo. Men pga utebliven mens och övervikt inte blivit gravid. Nu -45 kg senare och med en mens som kommit igång så vill vi försöka på "riktigt "

• Anonym (Alla?)

Om jag hade fått positiva test i 5 dagar hade jag absolut tagit ett gravtest. Normalt har man positiva äl test i 1-2 dagar vid ägglossning. Var strecken lika starka som kontrollstrecken på alla 3?

• eiifos

Då ska jag testa imorgonbitti !

Men du tycker alltså att de första testet från den 8e också ser helt positivt ut ? Fast de är svagare än de andra två ? .

• Anonym (Alla?)

Ja det spelar ingen roll. Huvudsaken är att teststrecket är lika starkt som kontrollstrecket. Lycka till :)

• eiifos

Åå nu fick jag upp hoppet : )

Men en till fråga, är de strecket till höger eller vänster som är teststrecket ? Taack : )

• Anonym (Alla?)

Det till vänster :) jag håller tummarna men det behöver absolut inte vara så! Men det är i alla fall värt att ta ett test skulle jag säga :)

• Anonym (Alla?)
    eiifos skrev 2017-06-12 21:25:58 följande:

Åå nu fick jag upp hoppet : )

Men en till fråga, är de strecket till höger eller vänster som är teststrecket ? Taack : )

Tagit något test? :)
  • eiifos

Tog test samma dag du skrev, den 12e alltså. De var negativt. Har fortfarande inte fått mens så jag ska testa igen under helgen om inte mensen dyker upp. Håller hoppet uppe, och går de inte vägen denna månad så försöker vi igen nästa : )

Svar på tråden Hjälp att tyda ägglossningstest!