Osäkertjejhon skrev 2017-06-11 12:06:21 följande:
Känner igen det där. Barnet sa skaffar vi barn så flyttar hen. Vi hade barnet varannan vecka först nu varannan helg.. men det var lite för mamman tog det kasst med. Är lååång problematik i detta inte bara vi skulle skaffa barn. Jag är nu gravid, hen tog det inte bra ibörjan men vi har inte gjort så stor grej av det. Hen har nu några veckor senare börjat komma med namnförslag mm. Med andra ord så kan det ändra sig men då måste pappan vara stark och visa att pappa vill ha barn med dig och barnet inte kommer kunna ändra på det. Finns det fler barn på mammans sida? prata med din sambo om dina oroligheter. Jag var orolig över min sambo inte skulle vilja ha barn längre med mig. Min sambos åsikt var att barn inte får bestämma om det blir fler barn eller inte(det får man ju inte göra i en kärnfamilj).
Skönt att höra att man inte är ensam och grattis till graviditeten! Jag har fått för mig att det är rätt vanligt, jag kommer från kärnfamiljen och var helt knäckt när jag fick veta att jag skulle få ett syskon. Tror liksom inte att det bara är så i bonusfamiljer. Hur gammal är din bonus?
Jobbigast tycker jag är att man inte vill lägga sig i lika mycket när det inte är ens egna barn.
Härligt att det börjar lugna ner sig för er, tror att det gör det ifall man inte gör så stor grej av det. Har sagt det till min sambo också.
Min bonus har inga syskon sen tidigare så det är väl där rädslan ligger. Jag tror att tankarna har kommit i sociala sammanhang där omgivningen har pratat mycket om att det vore så kul ifall vi fick barn. Bonus har snappat upp det tror jag.