Normal vikt för 2-3 årig kille?
Min lilla kille är drygt 2 år, fyller 3 i november. Han är kort (91 cm) men väger 17 kg. Är detta övervikt? Hur mycket väger era barn i samma ålder??
Min lilla kille är drygt 2 år, fyller 3 i november. Han är kort (91 cm) men väger 17 kg. Är detta övervikt? Hur mycket väger era barn i samma ålder??
Längden ligger ju strax över medel och vikten nästan högst ut på kurvan, men inte utanför kurvan.
Mina killar har hela tiden legat i princip på mittenkurvan både på längd och vikt sen födseln. De ligger på 17kg nu vid 3,5 år. Så vid 2 år låg de strax under 14kg.
När sonen var 2 år vägde han 13 kg o var 91 cm lång. Vid 3 år vägde han 17 kg och 102 cm.
Min fyller också 3 i nov, 102 cm lång och väger 18,2. Han ligger över kurvan på längden men precis i mitten på vikten.
Har en dotter i och för sig, vet inte hur mycket det skiljer, men hon väger 16,5 och blir fyra om några månader. Och är över 100 något. Så utifrån det låter det lite mycket men jag vet inte vad som är "normalt". Det är säkert ingen fara :)
Hon vägde kanske 14-15 för ett år sedan tror jag.
Vi var på bvc idag. Min son är 2,5år, var 92cm lång och vägde 13kg. Han låg på normalkurvan för längd o strax under på vikten. Alla barn är olika.
Min fyller också 3 i nov, 102 cm lång och väger 18,2. Han ligger över kurvan på längden men precis i mitten på vikten.
Oj, din november 3-åring är ju som mina som fyller 4 i november. Men de ligger precis på mittenkurvan på längd och vikt.
Absolut, självklart. Det var inget illa menat. Det var bara en reflektion att du skrev att han låg på mitten på vikten vilket jag vet att mina gör och alltid har gjort. Men jag antar att du inte menar mittenkurvan...
Jag tvivlar inte på dig även om det känns konstigt om man tittar på dessa linjer. Men huvudsaken är att han mår bra så klart
www.rikshandboken-bhv.se/Dokument/PCPAL-2-7ar-pojke.pdf