Diligita skrev 2017-10-17 13:34:04 följande:
Hej allihopa!
Ser att tråden är från i somras men hittade denna när jag letade runt efter någon med liknande erfarenhet. Så testar skriva till er :)
Jag tar tacksamt emot erfarenheter/vad ni hört av andra kring blödning efter att man plussat. Jag plussade i fredags (vecka 5) och både jag och min sambo blev såklart överlyckliga, och jag borde egentligen bara fortsätta att vara hur glad som helst men jag är så orolig! I lördags började jag blöda lite, och gör det än idag. Det är inte så mycket, och jag har kvar mina gravidsymtom, och idag har jag ringt två barnmorskor (för att boka inskrivning och för ett tidigt VUL, det görs tydligen inte på samma ställe) och de säger att det är vanligt att man blöder och att allt låter bra. De tycker att färgen låter 'rätt, brunrött och att det borde vara gammalt som ska bort. "Men börjar du blöda mer så hör av dig så kan vi avboka tiden bara" jaha.. Men hur vet men hur mycket som är mer? Och ska jag bara vänta i två veckor utan att veta om jag fortfarande är gravid? :( Funderar på att köpa ett till test (testade med CB-veckoindikator) men vet att de ju kan fortsätta visa även om jag fått missfall; men visst ska de väl öka i veckor om allt är bra?
Jag vet inte vad jag vill ha för råd egentligen, men kände att jag behövde skriva av mig lite.. Kan typ inte koncentrera mig på något, är bara så rädd att vi kanske förlorat den lille :(
Jag småblödde kring bim i den här graviditeten, typ som du beskriver brunröda blödningar, och det var ingen fara alls, är nu i v.37 och går och räknar ner till förlossningen. Håller tummarna för dig!