Min dotter plågar djur! HJÄLP!
Jag är ensamstående mamma till en femtonårig dotter, vi bor på landet. För sex år sedan förolyckades hennes lillebror, som var tre år yngre än henne vid en ladugård. En hemsk olycka.
Min dotter har aldrig direkt varit social, hon gråter aldrig, hon är oftast tyst, men hon får så fruktansvärda utbrott att jag ibland inte vågar tala med henne. Hon hjälper dock till med att diska och städa och plantera grönsakerna när det behövs. Hon har såvitt jag vet inga jämnåriga vänner, och när jag försökt bjuda över vänner med barn och ungdomar har hon antingen stängt in sig på sitt rum och tjurat, eller gått ut i skogen. Hon är ganska stor och kraftig, och ganska butter, sminkar sig aldrig, klipper håret kort och klär sig oftast som en pojke.
Nu till problemet. Upptäckte för två dagar sedan när jag donade i hennes rum ett obekant litet skrin. När jag öppnade det fanns det getingar, humlor och skalbaggar där, spetsade med tandpetare.
Jag vet om att hon brukar hålla till i en övergiven gapakoja uppe i skogen, så jag gick dit för att tala vett med henne. Vad jag hittade där var fruktansvärt!
Jag hittade tre stilettknivar, en massa tändsticksaskar, en låda fylld med smällare och en flaska tändvätska, samt en hel byrålåda full med musfällor.
Sedan hittade jag dem. Döda möss och åkersorkar, spetsade på pinnar, i spiralmönster, samt kråkhuvuden och vingar som spikats upp på väggarna inne i kojan, samt till och med en DÖD ORM som var kluven i två delar. Samt en hel glasburk fylld med flugor som fått vingarna bortslitna och som var döda, troligen ihjälkvävda.
För två veckor sedan brann en ladugård ner tre km bort.
Bör jag rapportera min dotter till Polisen, eller bör jag ta ett samtal med henne först?