• Anonym (Hjärtesorg)

Min man har lämnat mig

Hej!

För några dagar gjorde jag och mitt ex slut. Jag älskar honom jättemycket och jag har verkligen varit ledsen. Sanningen är nog att vi glidit ifrån varandra och fastän jag saknar honom så att det gör ont i bröstet så vill jag nog inte bli tillsammans igen, eller i alla fall inte på ett tag. 

Hur håller man sig stark? Hur låter man bli att höra av sig när det känns svårt? 
    Vad är det bästa att göra i denna situation? Finns det någon lagom tid att höra av sig? Jag vill att vi båda ska ha hunnit tänka igenom förhållandet, men ändå inte glömt varandra helt. 

Kram!

• Svar på tråden Min man har lämnat mig
  • Anonym (Jobbigt med uppbrott.)

Din rubrik lyder "Min man har lämnat mig". Men i texten står det att ni gjorde slut.  Så har han lämnat dig, eller var det ett gemensamt beslut.? Har ni barn?

• Anonym (Jobbigt med uppbrott.)
    Nyfikna72 skrev 2017-06-06 16:41:54 följande:

Det löser sig sa han som sket i vasken.

Ja det gör ju i regel det, även om man kanske inte tror det när allt är så färskt.
  • Anonym (Hjärtesorg)

Det var han som tog upp det, och jag försökte övertala honom att stanna, men han hade redan bestämt sig. 
    Jag tror ändå innerst inne att jag vet att vi måste gå isär för vi bråkar så ofta, och jag orkar inte. Men jag är rädd för att vara ensam antar jag. 

Vi har inga barn. 

Svar på tråden Min man har lämnat mig