• Julibebisen12

Bebisverkstad 2018

Är det fler som påbörjat babyverkstaden?

Är du gravid eller vill bli så är detta tråden för dej

Vore underbart atr följas från start och tills vidare ?

Vi har påbörjat syakonverkstaden. Nr 3 blir det här för oss ?????

• Svar på tråden Bebisverkstad 2018
  • FrökenJ90

Hej. Vi försöker oss på att skaffa första barnet. Vi är båda 26 år. Har mens nu så när nästa äl kommer blir det vårt tredje försök.

• Mamma2018

Vi försöker med vårt första, jag är 26 och min sambo är 30.

ÄL 29/5 och samlag både innan samma dag och efter (för att gardera ;) )

Tycker mig ana att jag känner av vissa tecken på graviditet så som allmän konstig känsla i kroppen, smått illamående, ej sugen på kaffe som jag alltid är annars, smärtar i både äggstock och livmoder då och då. Hoppas såå att det ska ha tagit sig...har köpt ett Clearblue Early och testa nu i veckan...mens förväntad på söndag 11/6

Hur tidigt tycker ni jag ska testa? :)

• FrökenJ90
    Mamma2018 skrev 2017-06-05 18:12:22 följande:

Vi försöker med vårt första, jag är 26 och min sambo är 30.

ÄL 29/5 och samlag både innan samma dag och efter (för att gardera ;) )

Tycker mig ana att jag känner av vissa tecken på graviditet så som allmän konstig känsla i kroppen, smått illamående, ej sugen på kaffe som jag alltid är annars, smärtar i både äggstock och livmoder då och då. Hoppas såå att det ska ha tagit sig...har köpt ett Clearblue Early och testa nu i veckan...mens förväntad på söndag 11/6

Hur tidigt tycker ni jag ska testa? :)

Jag hade nog väntat iallafall tills fredag eller lördag om jag var du. Vet att det är svårt men det blir ju mer tillförlitligt desto närmare bim man är :)
  • Mamma2018

Tack för ditt råd, eftersom deras test är gjorda för att kunna testa tidigare än "vanliga tester" iom den lägre känsligheten så köpte jag detta igår. Precis som du säger så är man ju så nyfiken och fundera att testa nu i veckan och beroende på resultat kanske testa igen i helgen? Man blir ju nästan lite knäpp av detta men man vill ju så gärna :)

• oONinniOo

Här försöker vi med syskon 2018. Har en som snart fyller 4. Plockade ur spiralen redan i januari och vi har försökt sen dess, med mindre lyckade resultat hittills (1 "kemisk" och 2 tidiga missfall). Hoppas på att turen snart vänder. Verkar som om ÄL kommer tidigt efter även detta missfall.

• FrökenJ90
    Mamma2018 skrev 2017-06-05 19:12:24 följande:

Tack för ditt råd, eftersom deras test är gjorda för att kunna testa tidigare än "vanliga tester" iom den lägre känsligheten så köpte jag detta igår. Precis som du säger så är man ju så nyfiken och fundera att testa nu i veckan och beroende på resultat kanske testa igen i helgen? Man blir ju nästan lite knäpp av detta men man vill ju så gärna :)

Ja man vill ju så himla gärna. Dock blir man ju så besviken när testerna är negativa så därför försöker jag vänta till bim iallafall. Vilket försök är ni på?
  • Mamma2018

Ja du har så rätt! Är egentligen ingen idé att stressa med detta, är man gravid så får man ju reda på det till slut :) men spännande att läsa om andra och deras erfarenheter av detta :) jag kör på Natural Cycles och har därmed inte använt något hormonellt preventivmedel på ca 2,5 år och det har fungerat i preventivt syfte. Vi har börjat försöka precis nu och jag vet att vi kan bli gravida eftersom jag blev det för 3 år sedan, detta var ej planerat så vi valde att ta bort det pga omständigheter. Men nu längtar vi väldigt mycket och är såklart lite otåliga :)

• FrökenJ90
    Mamma2018 skrev 2017-06-05 20:01:00 följande:

Ja du har så rätt! Är egentligen ingen idé att stressa med detta, är man gravid så får man ju reda på det till slut :) men spännande att läsa om andra och deras erfarenheter av detta :) jag kör på Natural Cycles och har därmed inte använt något hormonellt preventivmedel på ca 2,5 år och det har fungerat i preventivt syfte. Vi har börjat försöka precis nu och jag vet att vi kan bli gravida eftersom jag blev det för 3 år sedan, detta var ej planerat så vi valde att ta bort det pga omständigheter. Men nu längtar vi väldigt mycket och är såklart lite otåliga :)

Mamma2018 skrev 2017-06-05 20:02:08 följande:

Förresten FrökenJ90, har ni barn/vill ha? :)

Använder också Nc. Började i förra cykeln. Hoppas att det ska hjälpa mig/oss att bli gravid :)

Vi har inga barn sen innan. Vi försöker bli gravid med första barnet :)
  • Mamma2018

Jaha okej, jag tycker det är ett jättebra sätt för att hålla koll på sin cykel och veta när det är dags för ÄL mm. Önskar er stort lycka till :)

Svar på tråden Bebisverkstad 2018