• Adenine

Inferno, hjälp!

Hej!

Jag är ensam med en tjej 4.5 år och en på 2 år. Den stora tjejjen utmanade tidigt och det har aldrig varit lugn och ro med henne. Hon är påhittig, mycket hyss i smyg, väldigt verbal och kan snart både läsa och skriva. Hon är stundtals jättearg och får högljudda sammanbrott som kan vara en halvtimme eller mer. Till viss del hade det lugnat sig lite mellan 4-4.5 åå och jag har hittat sätt att bemöta hennes frustration. Men nu är lillasyster på väg att börja sätta emot mer och mer. Hon är envis och blir fort arg men det går snabbt över. Dock har jag märkt att tvåårstestandet får storasyster att regridiera kraftigt. Middagen förstörs var och varannan dag av utbrott, ingen av oss tre får matro. Storasystrer vill inte gå iväg och skrika för att inte störa, lillasyster är inte matsugen när storasyster skriker högt... Jag lever ensam och har svårt att göra rätt mot båda barnen samtidigt. Båda behöver min uppmärksamhet samtidigt men jag kan inte fokusera på den ena och strunta i den andra... Lillasyster blir extremt stressad av storasysters utbrott. Kanske känner hon min vanmakt. Moment 22. Jag är fundersam över hur jag ska kunna hantera infernot så vi får lite harmoni och att inget av barnen ska bli skärrat! Tips?

Svar på tråden Inferno, hjälp!