• pseudonym1

någon kunnig på Apple-id-konto??

Gick in på inställningar på min iPhone o skulle kolla en grej. Tryckte på fältet längst upp där uppgifter om ens Apple-id kommer upp. Längst ner kommer mina olika mobiler upp (har 2 till) samt mina två iPad.
    MEN... sen kommer även min fd enhet upp.
    Är hans laptop och sen står hans namn. Som följs av texten "MacBook Pro".
    När jag trycker på den kommer info om hans serienummer till datorn, modell o version upp. Under det står det att den här enheten är tillförlitligt och kan ta emot verifieringskoder för Apple-id.

Sen kan man välja att ta bort den enheten och en rekommendation att göra det om man inte känner igen den.

Så min fråga är varför den finns med där. Jag har ju haft min mobil kopplad in till hans dator när jag laddat över osv samt varit uppkopplad på hans wi-fi osv.
    Är det därför eller har han gjort det aktivt? Kan han logga in på min enhet på ngt sätt. Dvs kan han få saker från mitt iCloud osv? Tycker han vet konstigt mkt saker om saker han inte borde veta o blir helt paranoid nu.
    Nån teknik-kunnig som kan hjälpa mig?
    Ska självklart ta bort enheten och ändra lösenord!

• Svar på tråden någon kunnig på Apple-id-konto??
  • AnkiC

"Han", är det sambon eller nån du sålt datorn till? Är inte 100 men du bör ju nollställa och radera en enhet som du inte ska ha längre. Kan du ha missat nåt steg där?

• pseudonym1
    AnkiC skrev 2017-06-04 13:42:08 följande:

"Han", är det sambon eller nån du sålt datorn till? Är inte 100 men du bör ju nollställa och radera en enhet som du inte ska ha längre. Kan du ha missat nåt steg där?

Han är min före detta sambo.
    Jag gjorde nån nerladdning via hans dator för några månader sen och hade min mobil o kopplad till hans dator.
    Men är det därför hans enhet är "ok" enligt mitt Apple-id? Vill bara försäkra mig om att det inte är han som aktivt lagt till o på så sätt kan tanka ner aktivitet från min mob...

Är urusel på teknik så set kanske inte ens går. Blir lite misstänksam bara...
  • pseudonym1
    AnkiC skrev 2017-06-04 13:44:56 följande:

support.apple.com/sv-se/HT205064

Tack för länken! Vad jag kan utläsa så är jag inloggad på hans dator iom att den kommer upp som enhet.
    Så frågan är då. Är det pga att jag varit på hans dator innan men mobilen och sen inte loggats ut eller har han sett till att jag är inloggad. O kan han "följa" saker som sker på min mobil?
Svar på tråden någon kunnig på Apple-id-konto??