• Carin86

inte fri amning på natten

Pappan samsover nu med vår 14 månaders och jag sover i annat rum. Jag vaknar en gång på natten av mig själv och går på toa. Då tassar jag in till dem och typ väcker barnet som får amma. Sen går jag iväg och lägger mig igen. Effekten är att barnet sover 1-2h längre på morgonen och jag får sova mina naturliga sömncykler. Pappan får ta uppvaken (1-2 ggr pga tappad napp) men han blir inte lika störd av det. Vad tror ni om det upplägget? När jag samsover väcks jag 6-10ggr. Jag vaknar helt enkelt väldigt väldigt lätt

• Svar på tråden inte fri amning på natten
  • Carin86

Tillägg. Vi ammar 3-5 ggr på dagen för lite mys tröst nattning och törstsläckande och vill gärna göra det länge än

• Höstaster

Jag tror att on ert barn hade velat amma mer på natten hade han inte nöjt sig med pappa och nappen så du kan nog vara lugn med det upplägget. Vi har gjort så i perioder med våra barn när sovsituationen blivit ohållbar. Då har jag sovit i annat rum och pappan kommit in med bebisen när hen inte nöjt sig med pappa och napp utan velat amma. På några nätter har antalet uppvaknanden minskat och jag kunnat flytta tillbaka in. Bebis och jag har väckt varandra liksom.

• Carambolan

Varför undrar du? Det verkar ju fungera bra för er?

• Lena

Hade barnet varit 14 dagar hade det kunnat vara dåligt men när det är över ett år kan det äta tillräckligt dagtid.

Svar på tråden inte fri amning på natten