Kan äggutag ske på eftermiddag?
Kan äggutag ske på eftermiddagen eller är det alltid på morgonen?
Kan man styra det, så att man kan göra det dagen innan eller efter?
Kan äggutag ske på eftermiddagen eller är det alltid på morgonen?
Kan man styra det, så att man kan göra det dagen innan eller efter?
Det beror lite på hur det ser ut, men ofta kan man styra det lite. Dock kan man behöva göra det tidigare så att man ex sprutar lägre dos för att det ska ta längre tid etc. Men helt går det inte styra och man vet inte alltid hur kroppen kommer reagera och äggen växa. Ofta är det senast förmiddag man plockar då ägglossningssprutan ska tas 36h innan och man inte ska behöva ta den på natten samt att man ska vara fastande inför äggplocket.
Åhh...tack för ditt svar!
Jag blir orolig att äggplocket blir den morgonen jag inte kan vara där!
Hoppas att det går att lösa!
Tala med läkaren direkt vid start om det så kanske det lättare går att styra runt. Men som sagt. Är äggen redo till en viss dag kan man ju inte vänta. Man brukar spruta mellan 10-12 dgr. Du måste ju också dit för några vul under processen.
Vi har redan startat. Jag får ringa dem imorgon och höra om de svarar!
Tack för svaren!
Styra plockdag tror jag är/blir svårt då mognaden o hur du svarar på behandlingen styr processen ! Det är därför det ibland ställs in pga att plockdag blir ex en söndag. Förbered dig på att du är styrd av processen under behandlingstiden, med prel datum o tider som sedan kan bokas om o ändras efter hand.
Jag har alltid blivit plockad på fm o vad jag uppfattat görs plock, rening av spermier under fm på RMC och sedan sker sammanförande efter det!
förhoppningsvis konstateras befruktning morgonen därpå och man slipper samtal!
Insättning har jag dock varit med om både fm o em!
Ok! Tack för svar!
Det är bara att hoppas på det bästa då!