• tianam

Skadad i förskolan

Min son som är 3 år blev idag skadad på förskolan när han klättrat på stolarna och brutit näsan. Att han blev skadad kunde även ha hänt hemma. Det som upprör mig är att de aldrig ringde och väntade en halv timma till att jag kom och då hade de inte ens lagt is på näsan eller ens tittat på att hans näsa svullnat upp till 5 gånger den vanliga stoleken. Utan de såg att han hade börjat blöda och inte tittat till honom igen utan såg svullnaden när jag kom! Nu till min fråga vad är det jag som förälder kan och borde göra?

• Svar på tråden Skadad i förskolan
  • Jhf5253

Det där låter inte alls ok! Ta ett snack med rektorn! Jag hade inte litat på en sådan förskola igen då de inte ser till att pojken fick vård vid allvarlig skada! Hoppas att han repar sig snart!

• Molly57

Inte alls ok! De borde ringt dig direkt. Ta upp detta med deras chef. Hoppas han mår bättre snart.

• viseversa

Oj vad förbannad jag hade varit. Dom är skyldiga att göra en skadeanmälan till att börja med och ska självklart ringa föräldern. Tycker du ska anmäl detta ts. Fan inte okej. Stackars lilla pojke.

• Linnis92

Verkligen inte ok! (Min son klämde fingret ganska illa och förskolan ringde mig direkt så vi kunde åka in och sy)

Svar på tråden Skadad i förskolan