• Carlii

Dansk kanonkur

Hej

Mina danska vänninor pratar en massa om en kanonkur som är rätt känd i Danmark, men jag har aldrig hört något liknadne i Sverige, har vi något sånt "hemligt" trick för att bli gravida?

Gjorde en snabb googling, men alla tips om hur man blir gravid handlar ju bara om att sova mer och inte dricka alkohol, men mina danska vänner pratade om att både tjejen och killen skulle äta speciella vitaminer. 

Vad tror ni om denna? Och vad är den svenska motsvarigheten?

www.kropsinstituttet.dk/blog/2015/1/12/barnlshed-kanonkuren

KVINDEN SKAL TAGE:

Royalforce, 1 kapsel dgl. Det er gelé royale ? bidronningefoder, som også skal kunne normalisere hormonbalancen og give stærkere æg.

Kelpasan + 1-2 kapsler dgl. Indeholder alle nødvendige sporstoffer, bl.a. jod fra friske alger i Stillehavet.

Biortomin 1-2 tabl. dgl. Vitamin og mineraltilskud. Indeholder bl.a. selen.

Ovarium 6. 2 tabl. 3 gange dgl. Et homøopatisk ekstrakt af æggestokke.

Twinlab E-400. E-vitamin i middelstor dosis.

Folinsyre 400 mikrogram. B9 vitamin, som det anbeales alle, at tage før og under graviditet.

MANDENS SKAL TAGE:

Kelpasan + 1-2 kapsler dgl. Indeholder alle nødvendige sporstoffer, bl.a. jod fra friske alger i Stillehavet.

Biortomin 1-2 tabl. dgl. Vitamin og mineraltilskud. Indeholder bl.a. Selen.

Royalforce, 1 kapsel dgl. Det er gelé royale ? bidronningefoder, som også skal kunne normalisere hormonbalancen.

E-vitamin

Selen og Zink for at styrke sæddannelsen og sædcellernes bevægelighed.

Q10, 60 mg dagligt. For at styrke sædcellernes bevægelighed.

• Svar på tråden Dansk kanonkur
  • Storstadsråttan

Jag fick dessa instruktioner då vi varit på besök på Invimed för en äggdonation. De gav oss båda instruktioner om att äta nästan alla vitaminer på din lista inför äggdonationen i augusti.

• Anonym (.)
    Storstadsråttan skrev 2017-05-31 16:43:48 följande:

Nej, Invimed.se men min svenska gynekolog gav mig samma råd, hon är van vid att jobba med ivf utomlands.

Funka det? :)
  • Storstadsråttan

Hm, får jag återkomma i frågan? :)

VI ska göra en äggdonation i Polen i mitten av augusti och skulle optimera min mans sperma fram till dess och min egen hälsa på topp.

• Carlii

Lycka till med försöket i augusti!

Och skriv gärna hur det går, känns så märkligt att det var en sån självklarhet att det fanns en mirakelkur i Danmark när mn inte alls pratar om det i sverige

• månenstiger
    Storstadsråttan skrev 2017-05-31 16:43:48 följande:

Nej, Invimed.se men min svenska gynekolog gav mig samma råd, hon är van vid att jobba med ivf utomlands.

@Storstadsråttan, du råkar inte bo i Sthlm? Om så, kan du snälla pm:a mig namnet på din gynekolog? Jag gör IVF utomlands, är inne på mitt tredje försök nu och självklart ska min svenska gynekolog på semester precis när jag behöver göra UL inför stimulering. Recept är redan översatta.
Svar på tråden Dansk kanonkur