• Anonym (Anonyma trådstartaren)

Rädd att sexleksaker ska hittas efter min död

Den här trådstarten kanske passar bättre här än i sex och samlevnad om det är en juridisk fråga

Jag har en del sexleksaker och tittade igår i nätbutiker, jag vill köpa tex handbojor och kanske en piska.

Men så slog det mig, tänk om jag plötsligt skulle avlida, jag har ingen lust att mina efterlevande ska rensa ut mitt hem och hitta en massa saker som kommer göra dom obekväma eller chockade. Så otroligt pinsamt. Skulle inte ens vilja att de hittar kondomer

Har ni andra som har leksaker tänkt på det här?

Vad ska man göra? Kan man skriva ett testamente om att de inte får rota bland mina saker? Men hur ska då dödsboet tas om hand? Det kan ju inte ligga kvar för alltid

• Svar på tråden Rädd att sexleksaker ska hittas efter min död
  • Bibbidi

Nej har faktiskt inte tänkt på det. Men det enda du kan göra ifall du inte vill att de ska hittas vid din eventuella död är faktiskt att du inte har några hemma. Att skriva in i testamente kommer inte funka, bland annat på grund av att dödsboet måste gås igenom och att det är så himla lätt att de när de städar undan "råkar" öppna en låda eller dylikt för att se vad som finns däri.

Sen har ju de flesta använt sexleksaker och kondomer så tror ingen kommer tänka sämre om dig eller så ifall de hittar sånt. Är ju inga sällsynta grejer om man säger så. Varför tror du att de skulle bli så himla obekväma eller chockade? 

• Dixie

Tror dina efterlevande att du lever i celibat? Varför skulle det vara konstigt att en vuxen person har sex?

Dixie skrev 2017-05-29 10:34:58 följande:

Tror dina efterlevande att du lever i celibat? Varför skulle det vara konstigt att en vuxen person har sex?

att jag har sex fattar de väl, men jag vill inte att de ska hitta bdsm tillbehör, de ska inte behöva se hur mitt sexliv ser ut
  • Anonym (Hej)

Skriv nån lapp i lådan med bdsm saker att gåva från bästa väninnan det året och datumet... Skoja till det lite

• Anonym (Ha)

Har varit med om att städa upp ett sådant dödsbo. Det blir lite konstig stämning en liten stund, men du är ju ändå död vid det tillfället så det kvittar väl? Ingen får ju men för livet.

• Lord Hans

Skojar du? Det är väl knappast ditt problem efter att du är död.

• Påven Johanna II

Själv tycker jag att det är ungefär det enda som kan pigga upp tanken på att dö. 

Påven Johanna II skrev 2017-05-29 13:05:06 följande:

Själv tycker jag att det är ungefär det enda som kan pigga upp tanken på att dö. 

Att folk kommer hitta dina bdsm leksaker när du är död?
    Anonym (Ha) skrev 2017-05-29 12:58:36 följande:

Har varit med om att städa upp ett sådant dödsbo. Det blir lite konstig stämning en liten stund, men du är ju ändå död vid det tillfället så det kvittar väl? Ingen får ju men för livet.

Men vad hade du för relation till den som var död?

nej men för livet tror jag inte, men ändå negativ påverkan..
    Lord Hans skrev 2017-05-29 13:03:13 följande:

Skojar du? Det är väl knappast ditt problem efter att du är död.

nej det blir någon annans problem, och jag råkar bry mig om andra och inte bara mig själv
Svar på tråden Rädd att sexleksaker ska hittas efter min död