• Svansjön

Bjuda in icke FB vänner till evenemang/grupp

Jag är kanske urbota dum och då får jag väl stå för det.

Försöker skapa en grupp alt evenemang på FB inför en överraskningsfest. Hur gör jag för att bjuda in icke FB vänner till detta evenemang? Vill inte heller att huvudpersonen ska kunna se detta!

• Svar på tråden Bjuda in icke FB vänner till evenemang/grupp
  • Svansjön
    Dixie skrev 2017-05-28 20:21:47 följande:

Skickar ett mail/sms till dem?!

Eftersom jag inte känner dem har jag vare sig mail eller nummer till dem. Dessutom vill jag kunna diskutera upplägg med dem inför festen så det enklaste hade varit ett forum/chatt för alla.
  • Ms H

Skicka länken till gruppen till dem i messenger.

• Linnis92

Du kan ju skriva till dem på messenger där du även kan bjuda in alla de inbjudna i en gruppchatt

• Dixie
    Svansjön skrev 2017-05-28 20:35:13 följande:

Eftersom jag inte känner dem har jag vare sig mail eller nummer till dem. Dessutom vill jag kunna diskutera upplägg med dem inför festen så det enklaste hade varit ett forum/chatt för alla.

Men hur har du tänkt kontakta dem om du inte har några kontaktuppgifter och de inte finns på FB?!

Generellt tror jag inte det är en god idé att låta gör många vara delaktiga i alla detaljer, bättre att ni är några som bestämmer upplägget och sedan informerar övriga.
  • Svansjön
    Dixie skrev 2017-05-28 20:40:38 följande:
    Men hur har du tänkt kontakta dem om du inte har några kontaktuppgifter och de inte finns på FB?!

Generellt tror jag inte det är en god idé att låta gör många vara delaktiga i alla detaljer, bättre att ni är några som bestämmer upplägget och sedan informerar övriga.
    De har FB men är inte mina vänner där. Jag kanske var otydlig :/
  • Svansjön
    Ms H skrev 2017-05-28 20:37:18 följande:

Skicka länken till gruppen till dem i messenger.

En länk till ett evenemang tänker du?
  • Svansjön
    Linnis92 skrev 2017-05-28 20:37:23 följande:

Du kan ju skriva till dem på messenger där du även kan bjuda in alla de inbjudna i en gruppchatt

Ja så skulle jag kunna göra
  • Dixie
    Svansjön skrev 2017-05-28 20:44:16 följande:

De har FB men är inte mina vänner där. Jag kanske var otydlig :/

Jaha - jag förstod det som de inte hade FB ... då borde ju lösningen att ha en message grupp som det tipsades om ovan vara en bra lösning!
  • Svansjön
    Dixie skrev 2017-05-28 20:40:38 följande:

Nej det har du rätt i. Kanske ska vara en mindre grupp som bestämmer allt och så bjuder vi in till evenemanget när allt är spikat och klart! Tack för tipset!
Svar på tråden Bjuda in icke FB vänner till evenemang/grupp