• Anonym 2345

Barnmorskan sade hon

Hej,

Har idag varit på ett extra ultraljud pga att det misstänktes att jag hade vattenavgång. Är i vecka 18. Som tur var så var det inte fallet utan allt är bra med babyn.

Vi vet inte ännu könet utan det får vi veta (om vi vill) i vecka 21 när vi har vårt andra rutinultraljud. Jag vill veta, pappan inte.

När barnmorskan undersökte med ultraljud sa hon att "hon mår bra" en stund in i undersökningen. Annars sade hon bara den eller babyn. En stund senare frågade hon om vi vet könet redan eller om vi vill veta. Eftersom pappan inte vill veta kom vi överrens att vi väntar fram till vecka 21 och ser om vi då tar reda på kön eller inte. Men nu har det blivit i mitt huvud o gnaga på när barnmorskan sa "hon" en stund in i undersökningen.

Tror ni hon försade sig? Har någon annan varit med om det här? Att barnmorskan sa hon eller han vid ultraljudet? Och isåfall stämde det när barnet föddes?

• Svar på tråden Barnmorskan sade hon
  • Meriall

Jag tycker det låter som att hon försade sig iom att hon frågade sedan... så hon hade ju det i tankarna.

• Lena

Dom sa han på båda RULen för mig och jag har två döttrar...

Svar på tråden Barnmorskan sade hon