• cb66

Vad är det för skillnad på shorts och slöja på SAS

SAS förbjuder alla män att ha korta byxor men kvinnor fårha kjol, sen förbjuder dom kvinnor att ha slöja men män får ha huvudbona. Va fan håller dom på med.

Och varför är det så farligt med kvinnors huvudhår och männens benhår - kommer vi att dö om vi får se ett par lurviga ben?

• Svar på tråden Vad är det för skillnad på shorts och slöja på SAS
  • gahadas

Kanske för att det ser ut som ett dagis med kortbyxor. Men seriöst vem fan bryr sig?

• Mirja von Beau
    cb66 skrev 2017-05-25 10:06:06 följande:

SAS förbjuder alla män att ha korta byxor men kvinnor fårha kjol, sen förbjuder dom kvinnor att ha slöja men män får ha huvudbona. Va fan håller dom på med.

Och varför är det så farligt med kvinnors huvudhår och männens benhår - kommer vi att dö om vi får se ett par lurviga ben?

Källa på det, tack.
  • cb66
    Mirja von Beau skrev 2017-05-25 10:20:00 följande:
    Källa på det, tack.
    Examples of unacceptable attire in all classes

Any type of beach clothing.

Any type of work-out clothing including jogging suits, sweat pants, rugby pants or sports attire.

Tank-tops.

Any type of cut-off clothing or clothing with ragged edges or with holes (including designers holes).

Shorts, Bermuda shorts or leggings as well as extremely short or micro-mini skirts.

Any type of clothing with offensive graphics or terminology.

Clothing with exposed midriffs, halter bra or bra tops.

Any type of provocative, revealing or see-through clothing.

Undergarments worn as outer garments.

For travel in Business Class: Appearance should be in the mode of smart casual attire.

Ground staff must enforce the dress code consistently, and have no authority to make exceptions. Passengers who are not suitable dressed shall be refused transportation.
  • Bullimor
    cb66 skrev 2017-05-25 10:50:30 följande:
    Examples of unacceptable attire in all classes

Any type of beach clothing.

Any type of work-out clothing including jogging suits, sweat pants, rugby pants or sports attire.

Tank-tops.

Any type of cut-off clothing or clothing with ragged edges or with holes (including designers holes).

Shorts, Bermuda shorts or leggings as well as extremely short or micro-mini skirts.

Any type of clothing with offensive graphics or terminology.

Clothing with exposed midriffs, halter bra or bra tops.

Any type of provocative, revealing or see-through clothing.

Undergarments worn as outer garments.

For travel in Business Class: Appearance should be in the mode of smart casual attire.

Ground staff must enforce the dress code consistently, and have no authority to make exceptions. Passengers who are not suitable dressed shall be refused transportation.
    Gärna med länk! 
  • Flash Gordon
    cb66 skrev 2017-05-25 10:06:06 följande:

Avser det någonting annat än sk ID-biljetter, dvs biljetter som SAS-anställda får köpa som löneförmån när de flyger på sin fritid?
  • Wazp

Slöja handlar om att det är en religös symbol. SAS har en uniformspolicy dvs att alla ska se likadana ut. Med andra ord är det förbjudet med slöja,kors,kippa eller vad man nu har. Man får inte heller ha någon partisymbol, föreningssymbol osv... Som medarbetare på SAS så ska man inte ha andra symboler än dem som SAS har satt centralt. Man ska vara obunden och opartisk i sin arbetsroll. Förstår inte varför det har blivit sån hajp

• Flash Gordon
    Wazp skrev 2017-05-25 11:08:24 följande:
    Slöja handlar om att det är en religös symbol. SAS har en uniformspolicy dvs att alla ska se likadana ut. Med andra ord är det förbjudet med slöja,kors,kippa eller vad man nu har. Man får inte heller ha någon partisymbol, föreningssymbol osv... Som medarbetare på SAS så ska man inte ha andra symboler än dem som SAS har satt centralt. Man ska vara obunden och opartisk i sin arbetsroll. Förstår inte varför det har blivit sån hajp
    TS menar nog de förmånsbiljetter som personalen får åka för på sin fritid.

Under arbetstid gäller förstås ett kläd-reglemente.
  • Wazp
    Flash Gordon skrev 2017-05-25 11:19:11 följande:

TS menar nog de förmånsbiljetter som personalen får åka för på sin fritid.

Under arbetstid gäller förstås ett kläd-reglemente.

Du har nog en poäng där. Minns att när jag hade Id-biljetter som förmån så var det också väldigt tydliga villkor för hur man skulle vara klädd
  • flygrl

Jag förstår inte. Gäller klädreglerna alla passagerare what so ever eller enbart SAS anställda som reser med förmånsbiljetter?

• Flash Gordon
    flygrl skrev 2017-05-25 13:10:49 följande:
    Jag förstår inte. Gäller klädreglerna alla passagerare what so ever eller enbart SAS anställda som reser med förmånsbiljetter?
    TS har ju lämnat tråden men regelverket som står i tråden gäller, vad jag kan se, för SAS-anställda när de flyger på förmånsbiljetter. De är alltså fortfarnade en sorts representant för bolaget.

Du får fortfarande resa i flip-flops och shorts.
  • cb66
    Bullimor skrev 2017-05-25 10:53:13 följande:
    Gärna med länk! 
    Om du väntar ska jag ta fram en 40 sidig vetenskaplig avhandling med 644 referenser som är godkänd av det vetenskapliga rådet.

Detta måste vara standard för att tycka något på detta forum.

har du källa på att det finns länkar ?
  • gahadas
    cb66 skrev 2017-05-25 17:47:06 följande:
    Om du väntar ska jag ta fram en 40 sidig vetenskaplig avhandling med 644 referenser som är godkänd av det vetenskapliga rådet.

En sådan avhandling borde ju ha ett namn, eller i alla fall namn på de som skrivit den.
  • Flash Gordon

Var har du kopierat texten ifrån?

En länk till den sidan så folk kan undersöka om det finns mer info om vad det handlar om?
  • Ajdidodii

sv.m.wikipedia.org/wiki/Hyperlänk

/Kunde inte låta bli
  • adina01

Varför har inte banktjänstemän shorts, varför har inte läkare shorts, varför har inte advokater shorts jo för att shorts räknas som fritidsklädsel. 

• flygrl
    Flash Gordon skrev 2017-05-25 13:39:26 följande:
    TS har ju lämnat tråden men regelverket som står i tråden gäller, vad jag kan se, för SAS-anställda när de flyger på förmånsbiljetter. De är alltså fortfarnade en sorts representant för bolaget.

Du får fortfarande resa i flip-flops och shorts.
    Ok, tack för du redde ut det åt mig. Flyga i flip-flops och shorts gör jag däremot inte. Lite mer stil än så har jag (dessutom kan det ofta va småkyligt i plan och jag e frusen av mig ;).
Svar på tråden Vad är det för skillnad på shorts och slöja på SAS