NIPT i Värmland?
Erbjuds NIPT i Värmland? Om inte; någon som vet var man kan göra det privat? I Örebro?
Erbjuds NIPT i Värmland? Om inte; någon som vet var man kan göra det privat? I Örebro?
Om man kan lyckas hitta någon mottagning/ssk etc som kanna själva blodprovet på en så kan man tydligen beställa provrör och analys på fosterdiagnostik.se. Jag hade dock helllre gått till en mottagning som skötte allt.
Vet någon hur landstinget i Värmland erbjuder KUB? Till vilka och när?
KUB erbjuds till alla. Om man inte vill göra kub så blir man erbjuden ett vanligt ultraljud i v 14 tror jag för att se så det inte är tvilling graviditet tidigare än rul :)
Blodprovet på KUB ligger väl i v11 och ultraljudet i v13 har jag för mig? Det är väl samma överallt?
Det har varierat de senaste åren, första barnet fick vi inte göra kub, andra barnet fick vi det och för något år sedan var det bara blivande mammor över en viss ålder som erbjöds kub. Men nu får alla alltså? Bra i så fall !!
Det har varierat de senaste åren, första barnet fick vi inte göra kub, andra barnet fick vi det och för något år sedan var det bara blivande mammor över en viss ålder som erbjöds kub. Men nu får alla alltså? Bra i så fall !!
Du kan göra privat nipt på stortorgetsgynmottagning i örebro.
Har du besökt dem _Lini och har referenser?
Inte besökt.
Men mailat och fått bra svar.
Ska göra kub 2/6 och planerar att besöka dem om utfallet är dåligt.
Hur gick det för er _Lini, ska ni göra NIPT?
Fick lägsta sannolikhet på alla tre trisomier vid kub för 1 v sedan, 1:20.000, så vi skippar NIPT.
Hur går det för dig?
Jag ska dit (Stortorget Örebro) i morgon, vi får se hur det går!
Håller tummarna :)