Ny partner med ett ex som bråkar
Behöver råd på hur man ska hantera sin nya partners ex som hela tiden gör sig påmind.....ja dom har barn tillsammans plus att hon lever i en ny samborelation.
När vi träffades hade min kille varit singel i några månader och mamman hade en ny relation. Trots att mamman hade en ny kille så kunde hon ringa min kille (sitt ex) om saker som att "kan du komma och hjälpa mig leta efter min bilnyckel mm" Dom följde även varandra på instagram fortfarande. Allt detta ifrågasatte jag och när han tog bort henne från instagram så blev det ett jäkla liv på henne. Enligt henne var det bara för att kunna följa barnens utveckling, då har äldsta dottern egen mobil samt att mamman har ett enormt kontrollbehov.
Mamman har ensam vårdnad om alla tre barnen, haft sedan de föddes. Anledningen till det var för att hon skulle få alla dagar (= slippa jobba då hon inte har någon utbildning).
Pappan (min kille) har efter samarbetssamtal som var på hans förslag valt att ta kontakt med advokat för att få gemensam vårdnad.
Jag vet inte hur jag ska hantera att hon skickar gamla bilder på barnen till honom på helgkvällar när han är barnledig (han svarar inte), ringer om struntsaker, skickar sms två timmar efter han har lämnat barnen, skickar en massa skit till mig på Messenger (anklagelser om att pappan är pedofil och att hon ska anmäla honom, saker han ska ha sagt, påstående om att jag är sjukligt svartsjuk och att hon ska ta kontakt med mina barns pappa mm).....
Känner att jag kräks på hennes behov över att ständigt göra sig påmind! Vad är det som gör att man beter sig på detta sätt efter en separation?
Tacksam på råd och tips då detta är enormt tärande på alla sätt och vis!
KRAM PÅ ER <3