• Anonym (Ork)

Gemensam vårdnad jobbar utomlands

Jag jobbar utomlands 3v åt gången plus en del tid på kontoret, men är då hemma morgon och kväll i 6v, min exfru vägrar låta mig ha barnen 4.5 vecka när jag är hemma, hon säger att hon inte ska anpassa sig för att jag jobbar som jag gör. Utan hon ska ha barnen 3v och sedan hälften av tiden jag är hemma.

Vad gäller egentligen där? Det blir väldigt lite tid för mig med barnen om jag ska ha dom 3v på 9 veckor.

Jag önskar gå till familjerätt men kommer ingen vart med det. Antar att hon är skraj att hon får problem.

• Svar på tråden Gemensam vårdnad jobbar utomlands
  • Anonym (Ork)

Förtydligande

Jobbar alltså 3v utomlands, är hemma 6v och jobbar 3v hemma 6 osv..

• Kjell2
    Anonym (Ork) skrev 2017-05-22 12:32:21 följande:

Förtydligande

Jobbar alltså 3v utomlands, är hemma 6v och jobbar 3v hemma 6 osv..

Har ni inget fastställt umgängesschema är det vilda västerna som gäller, ni kan båda göra lite som ni vill.

Försök få till ett umgängesschema, börja med familjerätten. Funkar inte det gå till tingsrätten.

• Anonym (rrr)

Ring familjerätten och resonera med dem, hör vad de anser du ska göra. Man kan ju boka tid där även om den andre eg inte vill. Då visar du att du försöker hitta en bra lösning. Sen beror det nog mkt på hur små barnen är också. 

Är det barn som går i skolan är de ju ändå där halva sin vakna tid under veckorna, då träffar de vare sig dig eller henne men är det små barn som är hemma mkt tid, kan en stor förändring gav vara svår. 

• ventilera mera

Fast nu är det ju faktiskt du som har valt ett jobb som innebär tre veckors bortavaro? Jag kan hålla med henne om det att du inte kan förvänta dig att hon ska anpassa sig helt och hållet efter dig när du har ett så opraktiskt arbetsschema.