Jag födde barn i fredags, mitt andra. Det var precis som förra gången en snabb förlossning, bara 2 h från att vi kom in tills bebisen föddes. Under den tiden, alltså inne på förlossningsavdelningen hade jag nytta av inneskor för att gå till toaletten i korridoren, varmvattenflaska som jag höll mot magen - superb och underskattad smärtlindring -, egna kläder som jag behöll hela förlossningen. Ville inte byta till sjukhusrock som bara fläker upp hela tiden så fort man rör sig. Knapparna är så dåliga så man ligger typ naken, så var det sist för mig iaf. Sen lite kläder till bebisen och ID-kort. Duschade också där men det finns ju tvål och handdukar. Jag har båda gångerna fött barn på natten så har inte velat tvätta håret då, har heller inte känts nödvändigt. Hade ingen musik, har aldrig känts som något jag skulle vilja ha i ett förlossningsrum.
När vi fick lämna förlossningsavdelningen och åka till familjeBB hade jag nytta av inneskor, mjuka kläder, kofta, hårsnoddar, hygienartiklar, filt till bebisen, korsord och penna, liten högtalare för musik, amningslinne, amningsbehå. Babyskydd till bilen.