• Anonym (??)

Märkliga symptom innan BIM ?

Finns ju mängder med sånna här trådar och fattar såklart ingen kan ge svar om jag är gravid men undrar lite över symptom och om någon känner igen sig...

I vanliga fall får jag alltid lite molande värk innan mens men nu 3 dagar innan BIM (och de har varit så några dagar) så kommer de då och då väldigt kort känsla av kramp kring livmoder-området... mkt starkare än den molande värk jag haft innan och varar 2-5 sekunder och sen är den puts väck.

Har använt pergotime ett par månader nu, säker på att jag haft ÄL osv... 

Någon som haft samma kramp och som de visat sig vara en bebis ?

• Svar på tråden Märkliga symptom innan BIM ?
  • Anonym (Nyplussad IVF:are)

Jag! Jag plussade igår efter tre IVF-försök - detta fjärde - och hade kraftig värk kring hela livmoder och buk redan typ 3 dar före BIM. Fick ligga och djupandas i 5-10 minuter två morgnar, sen försvann det helt. Nu har det gått över i molande lite då och då under dagen.

Har ALDRIG känt så innan, det kändes att det var i livmodern, men det kändes heller inte som mensvärk. Märklig känsla :)

Var du gravid?

• Anonym (J)

Hej. Vet inte än om jag är gravid eller ej. Bim-4 idag. Känner mig som andfådd trots att jag inte rört mig speciellt. Räcker att jag går till badrummet och tillbaka liksom. Stundtals har jag känslan även om jag sitter/ligger stilla. Vet inte om det är symtom.

Hm, känner inte heller till om andfåddhet kan vara ett symptom. Men det verkar som att det finns massa olika typer av tecken, att det är himla individuellt :) Så vi hoppas då!

• Anonym (Lia)
    Anonym (J) skrev 2017-06-27 21:47:13 följande:

Hej. Vet inte än om jag är gravid eller ej. Bim-4 idag. Känner mig som andfådd trots att jag inte rört mig speciellt. Räcker att jag går till badrummet och tillbaka liksom. Stundtals har jag känslan även om jag sitter/ligger stilla. Vet inte om det är symtom.

Ivf jag hade andfåddhet som ett tidigt tecken vid alla mina graviditeter :)

Har annars en god kondition men har alltid blivit lättare andfådd och haft lite tyngre andning i början av mina graviditeter.

Aha, intressant :) Ja som sagt, det där verkar ju väldigt individuellt :) 

Kan förresten påpeka - apropå märkliga symptom före BIM - att mitt allra första tecken var en skrattattack som sen övergick i storgråt :) Inte ovanligt senare i grav, men som första tecken är det lite udda ;)

Jag vet såklart inte säkert att det var ett tecken, men det låter väldigt hormonellt och preggo-aktigt, så känns lite konstigt om det inte skulle ha nåt med saken att göra! 

Svar på tråden Märkliga symptom innan BIM ?