Föräldrar fryser ut oss
Vi har en son på 5 år och har nyligen flyttat. Vi fick 2 st grannar som bor bredvid oss med pojkar i samma ålder. i början lekte vår med den ena och vi ställde upp och passade honom i bland samt åkte iväg med dem till lekplatser osv. den andra familjen som också bor bredvid har en pojke på 5 år också. denna pojke var hemma hos oss en gång. den andra mamman frågade om han varit här och jag sa ja. efter det vände mamman till pojken som bara varit här en gång oss ryggen. mamman hälsar inte. vi fick sms efter att pojken varit här där hon skrev att hon tyckte det var kul att de lekte så fint. sen bara vänder hon!!!!!! den andra familjen skulle passa vår son för några veckor sedan och då tog de även in den andra pojken. när vi hämtade vår son så hade de börjat ta fram maten. när vi gick så satte sig familjen och den andra pojken och åt, vilket vår son såg genom deras fönster. han blev så ledsen. dagen efter kommer jag till förskolan med sonen och pojken säger: igår fick August middag när du gått och sen fick han glass. Mamman i familjen har vid 2 tillfällen bestämt med oss ( barnen skulle leka) sen låtsar hon som ingenting och så set vi att hennes son leker med den andra pojken där ute. vår son mår så dåligt. på förskolan retar pojken vår son och går efter honom hela tiden och förskolan stoppar huvudet i sanden. dessa 2 barn ska egentligen börja i samma klass till hösten men vi har bytt skola nu. Vad tycker ni om det hela? Behövde skriva av mig och få lite respons. Kanske jag överreagerar.