Gjort slut pga bonusbarn/föräldrastil?
Jag har gjort slut med min stora kärlek i livet och mår förjävligt. Undrar om det finns någon fler därute i liknande situation. Kärleken har barn i lågstadieåldern som jag kommer ok överens med men problemet är att mitt ex har en sån väldigt olik familjestil och värderingar från vad jag känner mig bekväm med. Vi har försökt och slitit enormt i 3 år med att försöka på alla vis men det går inte.
Så situationen är alltså att jag inte är tillsammans med personen jag älskar och ser som min livskamrat. Vi hade kanske kunnat hanka oss fram som särbos tills barnen flyttar hemifrån men då säger jag upp möjligheten att själv få barn (vill inte ha barn i en särbokonstellation).... men jag vet inte ens om jag vill ha barn...
Någon annan som haft eller är i liknande misär? Jag orkar inte skriva om varför det fungerat i familjen och allt som vi gjort och försökt utan jag känner mig mest miserabel. Och undrar om det kanske vore värt med en särborelation även om det innebär att jag får ge upp väldigt mycket av mitt liv. Då får jag iaf vara med den jag älskar...