• Tihi

Den stora vs den mindre iPhone?

Vad ser ni för för-och nackdelar med den stora modellen av iPhone jämfört med den mindre? Jag velar lite om nästa mobil. Tänker att den stora blir alltför stor att ha med sig om man inte har en väska t ex? Den stora kanske är väldigt jobbig att prata i och hantera om man inte har stora händer? Men en stor skärm är säkert bra förstås. Hur tänker du?

• Svar på tråden Den stora vs den mindre iPhone?
  • Linnis92

För min del är plusmodellen alldeles för stor. Måste alltid använda båda händerna när jag använder den.

• Tihi
    Linnis92 skrev 2017-05-16 21:54:36 följande:
    För min del är plusmodellen alldeles för stor. Måste alltid använda båda händerna när jag använder den.
    Skulle säkert vara samma sak för mig och det är inte alls bra ju.
  • nirakanna2

Jag tänker att iphone är ömtålig redan i normalt format, så den större skärmen måste väl gå sönder jättelätt?

• Påven Johanna II

Jag älskar min plustelefon. Hjärta Jag gillar handväskor också. Jag har däremot inte ovanligt stora händer så det verkar inte behövas. 

• Vickan I

Jag har inte heller stora händer och det går utmärkt! Älskar min plus. Skulle inte vilja ha en mindre. Första dagarna kändes den enorm efter att ha haft vanliga strl, men man vänjer sig fort. Tycker inte ens den känns lite stor längre haha. Dock använder jag båda händerna när jag som nu ex skriver. Men inget som stör mig.

• Carambolan

Jag tycker att redan den normala är i lite största laget. Gillar att kunna använda telefonen med en hand och jag når inte hela skärmen ens på den, så extra stor går fetbort.

• Tihi

Ni som gillar den stora varför gillar ni den och fanns det någon speciell orsak till att ni köpte den? Vet t ex en kompis som köpte den stora för att hon inte hade råd med både mobil och ipad/dator och hon använder alltså den till allt.

• Vickan I

Jag surfar runt mkt och kollar grejer. Kläder, mkt inredning etc. Gillar större skärm då. Ngt som jag inte hade tänkt, men gör mkt nu är att jag kollar mina serier på telefonen. Har helt slutat använda iPadsen vi har. Dem har ungarna tagit i beslag. Min åttaåring gillar även den här större när han spelar Pokémon Go och där snackar vi små händer!

Svar på tråden Den stora vs den mindre iPhone?