Dagisavgift för bonusföräldrar där båda har barn sedan innan
Vi valde att flytta ihop för någon månad sedan och har sedan dess haft ett rent helvete ekonomiskt. Det finns verkligen inga fördelar med att bo tillsammans känns det som just nu! Alla älskar varandra och vill bo ihop så det skulle vara sååå sorgligt att flytta isär nu.
Vi har 2 barn var sedan tidigare. Om alla barnen bott heltid hos oss så skulle vi fått ca. 5000 kr i barnbidrag. Förskoleavgiften baserat på vår inkomst skulle bli 1700 kr för alla barnen.
Vi har barnbidrag för två barn (2250kr) och betalar dagis för lite över 2000 kr i månaden. Detta för att inkomsten numera beräknas på både föräldrar och respektive. Min sambos ex jobbar bara på timmar och studerar utöver det så hon har ingen hög inkomst, tänk när hon börjar jobba heltid? Hur hög kommer vår räkning att bli då? 3000kr?
Vi betalar procentuellt mer än både sambons ex och mitt ex eftersom vi har "högst" inkomst. Just nu går vi inte runt ekonomiskt..
Hur får andra det att gå ihop? Jag går under av alla utgifter som tillkommer med en nyfamilj.