• Emmie-Lee

Kampen mot sockret!

Hej, tänkte skapa ett forum för oss som har ett osunt förhållande till socker, för oss som vill sluta (eller minska sin konsumtion).
    Ett forum där vi kan prata om vårt riskbruk/missbruk/beroende och framför allt stötta/puscha varandra. Ensam är inte stark. Tillsammans kan det bli möjligt att ta sig ur sockerfällan (eller åtminstone uppnå någon form av sund balans)

• Svar på tråden Kampen mot sockret!
  • Ashaltienne

Jag är på. Socker är ett j-la gissel. Det kan gå rätt snabbt att komma ur socker suget, det tar några dar upp till nån vecka men det är inte det stora problemet. Det är så lätt att falla tillbaka igen. Så mycket av maten man köper är fullproppad med snabba kolhydrater eller socker och försöker man hålla någon form av social liv och dricka alkohol så är även det fullproppat med socker.

• mimmih

Jag har också ett osunt förhållande till socker. Veckodagarna går oftast bra, sen faller jag dit på helgen och börjar ny vecka med att vara socker-bakis. Sjukt att veta att man kommer att må så dåligt men ändå inte kunna stå emot.

• Emmie-Lee

Precis. Visst är det så. Jag lyckades hålla mig helt sockerfri (uteslöt även alkohol denna gången) i fyra månader. Men i samband med att jag började ett nytt jobb för 6 veckor sedan raserade allt. Började med en liten chokladbit sedan ökades det på, i samband med all stress, spänningar och förändringar som kan uppstå med tex ett nytt jobb. Dem senaste veckorna har det vart upp emot 1/2 kg om dagen i form av godis, kakor, chips. Det är ett jävla gift, kan liksom inte hantera det. Har aldrig kunnat. Vill bara ha mer och mer och man mår verkligen så dåligt efteråt. Bakrus. Alla tar ju inte så allvarligt på socker, att vara beroende eller missbruka det pratas bara när det gäller droger eller alkohol

Svar på tråden Kampen mot sockret!