• Mussann

100 kg brudar hur mycket gick ni upp

Hej!

Hur mycket i vikt gick ni upp i gravidteten? Bara ni över 100 kg! :)

• Svar på tråden 100 kg brudar hur mycket gick ni upp
  • Erizajo

När jag vägde 109 kg i början av min andra graviditet började det med att jag kräktes dagligen flera ggr så jag gick ner flera kg. Totalt gick jag upp ca 5 kg från startvikt.

• Louqvisten

Jag vägde 118kg vid inskrivning, nu när jag snart blir igångsatt har jag gått upp 10kg totalt.

• Emma118

Jag var 100 kilo vid inskrivning, fram till vecka 32 hade jag inte gått upp mer än 7 kilo. Men nu i vecka 37 sitter jag på 117kilo.

Hoppas dock att mycket är vatten vikt (är svullen om fötter, händer och ansikte).

• Malimari

40 kg med första, 20 kg med andra och gått upp 9 kg nu i vecka 30 med tredje. Vägt in på 100 kg på inskrivningen alla tre gånger.

• annab79

Jag vägde 105 när jag fick reda på att jag var gravid ...hade jobbigt i början huvudvärk ilkamående yrse ont i ryggen va sjukskriven för ischias i vörjsn av gravidoteten därefter gör blodningar därefyer för värkar och kort livmodertapp osv ....allt dåligt bara fortsatte.. min hund blev allvarligt sjuk så jag gick ner till 95 ingen mat lust samt blrjsde äta mer gi och fett proteinrik mat ...nu på slutet börjat gå upp mer o mer samlad även på vätska oxå trött hungring mkt värkar väntar på att förlossnngen drar igång efyer vattenavgången. idag v 39+2 väger 101.8. Mitt andra barn ...med mitt första vägde 95 i början gick ner till 90 ökade på slutet till 98 dagen då förlossningen började...

• Malhin

Med femte så vägde jag 100kg vid inskrivning och gick upp 70kg.

Flerbarns mamma
  • annab79

Hej lite uppdatering...födde 18/5 en underbar och söt dotter 3375g 52 lång .. vågen visade 2 dagae efter 95 idag 92.8 ...ammar mkt och tänker på vad jag äter. Vid inskrivning 17/5 vägde 101.8 efter vatten avgång ...16/5 vägde 102.8.

Lycka till er alla

Svar på tråden 100 kg brudar hur mycket gick ni upp