När började ni prata om barnets namn?
När började ni prata om det kommande barnets namn och när bestämde ni er?
När började ni prata om det kommande barnets namn och när bestämde ni er?
Vi har börjat prata om namn innan jag ens är med barn :)
Vi har smått bollat lite namn från sent i graviditeten, men vi har inte med något av barnen bestämt oss förrän typ en vecka efter förlossningen.
Vi bestämde namn till båda ungarna ungefär halvvägs igenom graviditeterna.
Med först började vi bolla idéer tidigt men bestämde oss typ nån månad innan BF. Sedan tyckte jag inte att det namnet vi hade bestämt passade den lille herrn när han kom ut så efter några dagar bestämde vi oss för ett annat namn.
Med andra barnet pratade vi inte alls om några namn innan han föddes, dock hade jag ett namn i tankarna. Mitt under förlossningen sa jag till min man "Eftersom jag får stå ut med den här smärtan och allt så ska han heta E.... om han passar i det" och han passade i det namnet
Efter rul när vi visste kön bestämde vi. Men det var bara preliminärt men blev så inarbetat hos oss när hon fötts att det hade varit svårt att ta ett annat namn då.
Redan innan graviditeterna .
Och vi bestämde oss efter att hon föddes.
Jag svarade sent, alltså egentligen innan jag blev gravid men var så säker på att få en pojke så det var pojknamn. Sedan vid rul visade det sig vara en tjej :)
Sent i graviditeten men skickade inte in papper eller bestämde förrän i sista sekunden (3-4 mån efter)
Runt RUL. Då hette bebisen "Frank", men fick sedan ett annat namn.
Med de två första började vi prata namn efter ultraljudet när vi visste kön. Bestämde oss på BB när vi såg hur de såg ut.
Nu är jag gravid med trean och vi började prata namn med en gång när vi fick reda på graviditeten. Vi har inte bestämt oss ännu, jag är i vecka 26. Blir troligen samma denna gång. Att vi har några alternativ men bestämmer oss på BB när vi får se barnet.
Fick misssfall och skrapad i vecka 9, då hade vi två namn och de heter barnen idag. Ja de kändes lite konstigt när vi hade bestämt på missfallet, men de var bara tre namn vi som vi båda tycker är lika fin, ett längre vi inte valde pga att han kommer bli kallad för ett kortare namn jag inte gillar.
Jag har funderade på namn (och försökte få med sambon i diskussionen med blandat resultat) ett par år innan vi började försöka. Vi bestämde oss inte förrän några dagar efter dottern var född.
Pojknamn har varit bestämt sedan flera år (i v36 med första nu). Flicknamn har vi diskuterat sen vi började diskutera pojknamn, men vi har inte bestämt oss. Skulle det bli en flicka så kommer vi nog bestämma oss efter förlossningen. Så jag svarade "Annat" ;)
Med första barnet hittade vi ett namn i vecka 8 men bestämde oss slutgiltigt efter ultraljudet. Med andra bestämde vi oss ca ett år innan hon blev till (tur att hon hade rätt kön!)