• absalon

Lycklig?

Jag blev först väldigt glad. Min psykoterapeut meddelade nyss att jag är en ovanligt lycklig människa. Lyckligare än 89 procent av befolkningen.
    Men nu deppar jag igen. Vågar jag verkligen lita på hens diagnos? Bör man i sådana här situationer begära ett skriftligt utlåtande om sin lycklighet, så att man kan övertyga sina medmänniskor - och sig själv - om att man är toppenlycklig.

• Svar på tråden Lycklig?
  • absalon

Säg, skulle inte Du vilja ha ett papper på att Din lycka är näst intill perfekt? Att åberopa vid dejting eller då man söker jobb.

• Långbenopluto
    absalon skrev 2017-05-14 13:48:48 följande:
    Säg, skulle inte Du vilja ha ett papper på att Din lycka är näst intill perfekt? Att åberopa vid dejting eller då man söker jobb.
    Öh, nä, det är bara väldigt märkligt om nån skulle komma med nåt sånt skriftligt.... jag börjar förstå varför du går till en psykoterapeut. 
  • Anonym (Jitterbugg)

Vad är definitionen på lycklig?

Vad är lycka för dig?

Att psykologen tycker att du är lycklig är väl bra!

Du verkar ha dåligt självförtroende och bör jobba på det.

Alla har ju sen svackor. Man kan inte gå runt och vara lycklig jämt för när vet man då att man är lycklig?

Man måste acceptera ned och uppgångar i sitt mående, går det bara nerför eller uppför bör det ringa en liten varningsklocka på att något är fel.

• absalon

Jag vill gå i ett konstant lyckorus hela tiden. Letar nu efter någon, som kan skriva ut bra lyckopiller åt mig. Den vanliga vården är lite restriktiv. Min terapeut snackar bara om att jag inte begriper, hur lycklig jag redan är.
    Funderar på att ta ett stort banklån och shoppa loss, så det brakar, kanske jag kan bli lycklig den vägen.

Svar på tråden Lycklig?