Utmattad
Hej!
Jag har en 11 veckors dvärgschnauzer hane sedan 2 veckor och jag VAR verkligen inte förberedd på detta....Han är en fin hund... pigg och alert men det är bara vissa stunder. Relativ rumsren, äter bra, glad i mat.
MEN han har bitit mig sen dag 2 då han blev hemmastadd hos oss, biter mina händer, fötter, ben och det börjar direkt på morgonen och detta gör mig så ledsen och frustrerad. Jag har försökt avleda med leksak, godis, hålla honom och försöka lugna honom eller gå ifrån men detta hjälper inte. Det tar 2 sekunder så är han tillbaka och biter mig. Och det är mig som han gör det mot. Sen upplever jag honom orolig, han kan inte slappna av utan att han måste ligga på mina fötter vilket försvårar min vardag, jag har grejer att göra hemma samtidigt som jag är hemma med honom. Jag har pratat med uppfödaren flera gånger om detta och fått tips men inget hjälper.
Jag funderar starkt för mitt psyke skull och för hans skull att lämna honom tillbaka till uppfödaren och att han kan få bättre ledarskap för det verkar jag inte kunna ge honom.
Jag har läst flera valpböcker, om rasen och även anmält oss till valpkurs men jag vet inte om det blir bättre. Han verkar inte lyssna på mig alls, trots belöningar. Alla säger att det går över men jag är helt slut....Får lite avlastning när maken kommer hem för honom lyder han mer.
Råd från någon med dvärgschnauzer eller erfarenhet? Hjärnan säger lämna honom tillbaka men det tar emot då vi tycker om honom men som sagt jag orkar inte.