• GrönaDruvan

Discokalas

Om era barn skulle gå på disco kalas, när hade ni helst velat att kalaset va...
    Fredag 17-19
    Lördag 17-19
    ???

• Svar på tråden Discokalas
  • Gryntroll

Nu på våren skulle jag hellre sett fredag 17-19.
    Vi är ofta borta med övernattning på helgerna under sen vår/försommar (stug och båt-fix), då är det smidigare med ett fredagskalas än lördag.

• Carambolan

Lördag. Jag tycker att mina barn ofta är lite trötta och slitna efter en skolvecka så fredagar brukar sällan vara en bra dag för något annat än hemmamys.

Vi åker ofta ut till landet över helgerna så här års, men till skillnad från Gryntroll brukar vi åka direkt efter skolan på fredagen så för vår del kvittar det ur det perspektivet.

• GrönaDruvan

Tack för svaren.
    Är så kluven. Personligen föredrar jag fredagar, så man har lördagkvällen fri. Samtidigt är mina barn så trötta då, men kanske skönt att "få det överstökat" på fredagen, annars går ju hela lördagen till att ha barn som är helt stissiga för att de väntar på kalaset....

• Gryntroll

Är söndagen helt utesluten?
    Annars tycker jag egentligen att det är bästa kalas-dagen med tanke på helgen ocbh familjen i övrigt.

• Treansresa

Håller med föregående talare. Är söndagen helt uteslutet? Vi går aldrig på kalas fredag/lördag just för att helgen är helig.söndag kväll då Har man mer "tid"

• John22

Fredag kväll, så att man inte måste planera hela helgen runt kalaset.

• K med lilla E
    Treansresa skrev 2017-05-12 13:07:30 följande:

Håller med föregående talare. Är söndagen helt uteslutet? Vi går aldrig på kalas fredag/lördag just för att helgen är helig.söndag kväll då Har man mer "tid"

Vanligt dagtidskalas är helt ok på söndagar tycker jag men just disco är mer en helgfest, även om barnen inte är så stora och det inte är så sent, jag tycker fredag är en bra kväll, helt enkelt lite festligare att gå på fest en fredag än en söndag. 
  • Tramptass

Hade föredragit fredag, helt klart. Min son hade disco fredag kväll förra året i juni och 90% av de inbjudna kom. Lördag kväll är ju mitt i helgen och då hade säkert fler tackat nej.

• GrönaDruvan

Nu är fredagkväll bokat. Vill gärna ha fredag eller lördag, som någon skrev så känns det lite festligare! Barnen är ju ändå 7 och 8.
    Tror jag kör 17.30-19.30.
    Härligt ändå att de flesta tycker fredag.
    Ena sonen ska på discokalas nästa fredag faktiskt, så det är ju fler som väljer fredagar.

• GrönaDruvan

Sen gråter jag ju inte om inte alla kommer, då vi bjuder hela klassen + några till och jag ska ha bebis typ 2 veckor efter, haha

Svar på tråden Discokalas