• SteveMcQueen

Reinfeldt kände till asylkaoset redan 2012

Hej!

Ja, tycks vara som så att före detta stadsministern Fredrik Reinfeldt (M) kände till den kommande asylvågen redan under 2012 och varnades för den, men valde då att inte göra någonting.

http://www.sydsvenskan.se/2017-05-10/tobias-billstrom-varnar-for-fortsatt-flyktingkris

Vad tänker ni med barn som ska växa upp i det nya Sverige där utanförskapsområdena fortplantar sig?

Tror ni att de ordnar sig eller vad?

• Svar på tråden Reinfeldt kände till asylkaoset redan 2012
  • SteveMcQueen
    Jasmin Karlsson skrev 2017-05-11 19:04:47 följande:

Jag tänker att det inte är något kaos

Är det inget kaos just där du bor?
  • Jasmin Karlsson

Jag bodde nyligen i ett "utanförskapsområde" och har nu flyttat en liten bit bort. Visst finns det mycket att göra politiskt men något kaos är det inte. Det viktigaste politiskt tycker jag är att se över bostadspolitiken, så att invandrare och flyktingar (och alla andra som är nya på bostadsmarknaden) får chans att bo även i innerstan och olika områden.

• Ingenjören

Han kände mycket väl till kaoset år 2012, hans kända tal "öppna era plånböcker" gav honom en fribiljett ur den politiska världen så att han kunde eftersträva en karriär någon annanstans. 

Ironiskt hur man uttalar sig att det inte finns något "kaos" Sexbrotten har ökat markant, visst kan man förneka och säga att det inte finns en korrelation mellan invandrare och brott, men ironiskt nog uttalar sig även flera poliser att denna korrelationen finns. Sen ligger givetvis ansvaret på Sverige, som tar in 165 000 invandrare och mer eller mindre slänger in dom i en byggnad utan någon möjlighet att integrera sig i samhället. Visst råder det "kaos" men för att du skall få upp ögonen så måste det antagligen bli inbördeskrig

• intenu1111
    Jasmin Karlsson skrev 2017-05-12 14:05:46 följande:

Jag bodde nyligen i ett "utanförskapsområde" och har nu flyttat en liten bit bort. Visst finns det mycket att göra politiskt men något kaos är det inte. Det viktigaste politiskt tycker jag är att se över bostadspolitiken, så att invandrare och flyktingar (och alla andra som är nya på bostadsmarknaden) får chans att bo även i innerstan och olika områden.

Det där har man provat i USA ! Och vipps så såg de nyinflyttade till att det blev samma gamla visa med rån och skottlossningar. Så nej tack!
  • Johannus

Det var Reinfelt som öppnade kaoset......Och Löven fortsatte i hans spår.

• SteveMcQueen
    Johannus skrev 2017-05-18 23:46:35 följande:

Det var Reinfelt som öppnade kaoset......Och Löven fortsatte i hans spår.

Ja, visst var det så. Var Reinfeldt som lät det ta fart, men handlingsförlamade Löfven lät det fortsätta och körde rakt in i kaklet.

Och det är inte över om nu någon tror det.

375 000 anhörigärenden fram till 2010 och räkna med drygt 30 000 vanliga asylärenden om året att lägga till det.
  • Johannus
    SteveMcQueen skrev 2017-05-19 00:01:47 följande:
    Ja, visst var det så. Var Reinfeldt som lät det ta fart, men handlingsförlamade Löfven lät det fortsätta och körde rakt in i kaklet.

Och det är inte över om nu någon tror det.

375 000 anhörigärenden fram till 2010 och räkna med drygt 30 000 vanliga asylärenden om året att lägga till det.
    Håller med dig till 100%. Löven skiter fullständigt i hur det går för svenskarna mitt i allt detta kaos. Statsministern fortsätter att köpa vänner utomlands som nu av vad man läser så ska han ge Turkiet 700 miljader  eller om det var miljoner.....skit samma, men om dessa pengar hade gått till sjukvården, åldringsvården eller skolan i Sverige så hade jag inte varit emot, men nääää dem ska utomlands så Löven får fler som röstar på honom........När ska detta ta slut för detta hemska.
Svar på tråden Reinfeldt kände till asylkaoset redan 2012