• Anonym (.)

Kommer jag ångra mig senare i livet att jag inte skaffar barn?

Jag är 30 år och lever bokstavligen som en 18-åring. Bor i en liten tvåa i en mindre stad, är singel sen 10 år tillbaks (dejtar/one night stand några gånger om året), arbetar som fysioterapeut och mitt största fritidsintresse är träning, matlagning, kläder och skönhet. Eftersom jag enbart har en hyra på 5000 och en lön på 20 000 efter skatt så har jag ju 15 000 över på massa roligheter (förutom en del nödvändiga utgifter då). Jag lever med andra ord sjukt gott och väldigt ungdomligt. INGA tankar på att skaffa barn pga ekonomiska, sociala och begränsande skäl.

Min fråga är, när jag sitter där om 15 år och min ungdomliga sida kanske vuxit bort, kan jag bli deprimerad för att jag inte har barn och familj? (kanske inte hinner träffa den rätta och bli gravid vid den åldern)

• Svar på tråden Kommer jag ångra mig senare i livet att jag inte skaffar barn?
  • Anonym (.)
    Tofflans skrev 2017-05-11 12:02:55 följande:

Bara du kan svara på det. En del ångrar sig och en del inte.

Tänkte om andra hade erfarenheter :)
  • Anonym (Jo)

Bara du kan svara på det men jag är glad att jag har barn.

• Anonym (Jag)

Tänkte som du fram tills för nåt år sen då.jag plötsligt fick värsta moderskänslorna. Är 33 nu och väntar bebis. Så det kan vända plötsligt, men behöver inte.

• Anonym (Nej)

Skaffa inte barn för att du tror du vill utan för att du faktiskt vill ha barn. Livet är inte sämre utan barn utan det är en större frihet. Det finns de som ångrar sig och de som inte ångrar sig.

• Anonym (prio)

Är din prioritet att bli rik på pengar så ska du glömma detta med barn. De är verkligen inga sparbössor . Men känslomässigt blir livet lite fattigare kanske jag skulle tycka. Å andra sidan så blir livet otroligt inrutat med dagislämningar och hämtningar, föräldrasamtal, pysselkvällar etc.

Det handlar om prioritet.

• Fjäril kär