Lojjjssan skrev 2017-05-10 19:36:20 följande:
Jag har inte heller sagt till någon att vi har börjat försöka. Alltså första månaden som vi försökt! Har ventilerat till min kompis som är närmare 30 och har ett barn :) Men vi vill att dem 12 första veckorna ska ha gått sen får man se om man säger tidigare för att man är så stolt!
Ja vi köpte hus för 2 år sedan så jag ser inte åldern som ett problem då jag känner mig äldre än vad jag egentligen är eftersom jag umgås med bara äldre

om ni förstår vad jag menar
Hur många månader har ni försökt?
Attans jag skrev ett svar som av någon konstig anledning försvann.. försöker igen.
Ja precis vi skall börja försöka i juli men var och tog ut spiralen idag och jag tror att det är rätt bra då jag är betydligt mer nervös inför den här graviditeten än min första. Tror det beror på att det var mycket som var jobbigt och jag har lätt att katastroftänka och inbilla mig att allt kommer att bli jobbigt och tufft. Dessutom har vi vår lilla trio och vardagen är stabil och trygg och det känns som en stor risk att slänga in en fjärde person i ekvationen, tänk om allt bara blir pannkaka?! Däremot så är barnlängtan stor och det skall bli fantastiskt att få bli gravid igen och jag veet ju att det kommer att bli bra i slutändan.
Känner igen mig i det där med att känna sig äldre än vad man är. Känner precis likadant och särskilt efter att jag fick barn. Var ju 21 när jag fick Vincent. Det var några få som visste innan vecka 12 (våra föräldrar och några nära vänner) men annars gick vi ut med det "officiellt" efter vecka 12 (hade väldigt stor mage tidigt så det var svårt att dölja, hehe). Denna gången vill vi nog vänta lite även med de närmsta men vi får se, man kanske inte kan hålla sig ;)