• anika24

vet inte vad som är viktigt med livet

Jag vet inte riktigt vad som är viktigt med livet.Ibland när jag tänker efter vad det är viktigt med livet då tänker jag på familjen jag har det skit bra med min familj jag känner mig glad när jag är med de. Men jag tänker också på att jag det viktigt att må bra och vara glad i vilken situtation som helst tex i skolan eller med vänner jag har mycket problem med vänner jo varför är att de är inte snälla mot mig och de behandlar mig som skit det förstör allt för mig tex mitt självförtroende hur jag ska vara som person tex. På grund av de har jag varit elak mot mina föräldrar,jag håller allt inom mig,är ledsen hela tiden för hur de är mot mig och de förstör mycket av mitt skolarbete jag kan oftas inte plugga och det gör mig besviken och jag orkar inte göra om allt igen och igen jag hatar de. men grejen är att meningen med livet är att må bra vart som helst men det gör inte jag och jag vet inte vad jag ska göra  snälla hjälp mig 
  • Svar på tråden vet inte vad som är viktigt med livet
  • anika24

hur ska jag göra och hur ska jag tänka? och om ni undrar så är jag 13 år hihi jag försöker vara glad men problemet är att de måste alltid säga något göra så att jag tänker på det hela dagen och då blir jag ledsen så snälla jag ber er kan någon hjälpa mig 

• Mawa

Hej!

Det låter trist att du har sådana problem med klass"kamraterna". Jag tror att det är ovanligt att man är lycklig och och nöjd mest hela tiden, oavsett om man är ung eller äldre. Alla har sina bekymmer även om många försöker dölja det. Jag är rätt säker på att de som är dumma mot dig i skolan har problem hemma även om de inte säger det. För en människa som blir bra behandlad och som känner trygghet och kärlek hemma, som har föräldrar som pratar och har tid med sina barn, blir sällan en sån som är elak mot andra utan anledning. Jag vet inte vad du kan göra mer än att prata med någon som du litar på, någon vuxen, som kanske kan hjälpa dig. Bris har en hjälptelefon, Friends också, googla på det. Men tro inte att livet är roligt och bra för alla andra hela tiden. De säger kanske så för att de vill verka "lyckade", passa in, men kämpar nog med sitt. Ledsen om jag inte har någon lösning på ditt problem, men det är svårt att råda när man vet så lite om alla inblandade. Det är därför bättre om du går till någon vuxen som du litar på, som känner dig och dina klasskamrater bättre. Lycka till!

Svar på tråden vet inte vad som är viktigt med livet