• Mor till Ella

Hur mycket sover era 13 åriga tjejer?

Min dotter har börjat sova extremt mycket senaste månaden.Hon lägger sig vid 21 sover strax efter det, sedan väcker jag henne kl 06.45 och kl 7. Skolbussen går 7.30.

När hon kommer hem 15 med skolbussen tar hon något att äta sedan går hon och lägger sig och sover 2 timmar eller tills jag väcker henne.

• Svar på tråden Hur mycket sover era 13 åriga tjejer?
  • fluu

Känner igen mig själv från den åldern, jag hade iofs en dålig sköldkörtel också, men det måste inte vara något konstigt att en tonåring har enormt sömnbehov i perioder.

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Cfhjklömhg

Tonåringar får ett ökat sömnbehov på grund av alla hormoner och nya känslor och tankar att förhålla sig till - de blir mentalt utmattade. Om hon sköter skolan, verkar ha kompisar och må allmänt bra utöver tröttheten hade jag låtit henne hållas.

• Mor till Ella
    fluu skrev 2017-05-09 16:33:11 följande:

Känner igen mig själv från den åldern, jag hade iofs en dålig sköldkörtel också, men det måste inte vara något konstigt att en tonåring har enormt sömnbehov i perioder.

Dottern hade förhöjda sköldkörtelvärden när prover togs i feb.

Bör jag kontakt vc om nya prover?
  • fluu
    Mor till Ella skrev 2017-05-09 16:55:06 följande:
    Dottern hade förhöjda sköldkörtelvärden när prover togs i feb.
    Bör jag kontakt vc om nya prover?
    Det tycker jag. Och ligg på. det tog tid för mig att få hjälp och i 12-årsåldern var jag riktigt dålig och hade problem med att orka med vardagen.
    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Jagvetintevadjagskaheta

Jag är själv 13 år och jag sover från 21-21.30 till 06.15 ungefär. Jag tycker själv det är jättejobbigt med skola och livet i övrigt så jag kan förstå henne. Hon skulle dock kunna byta ut dem två timmarna på eftermiddagarna till någon fysisk aktivitet tex.

Svar på tråden Hur mycket sover era 13 åriga tjejer?