• Tösabitens

Få sambon att vilja ha hund!

Har en underbar sambo som just nu funderar på att gå med på det faktumet att jag vill ha hund. Han ser absolut nyttan och det roliga i en hund från mitt perspektiv men har själv svårt att se vad han skulle kunna få ut av en liten vovve. Undrar lite om det finns några bra perspektiv som skulle kunna få honom att faktiskt se det roliga i hunden. Vill såklart att han också ska vara okej med ett hundköp, hunden kommer vi ju ha i 10-12 år minst!

Någon annan som köpt hund där bara den ena var intresserad men där det sedan blev ett intresse för båda?

• Svar på tråden Få sambon att vilja ha hund!
  • Aska123

Låna en hund en helg.

Åk å titta på valpar. Bara titta såklart men jag skulle inte kunnat tacka nej:)

• Deceree1

Berätta allt roligt man kan göra med hunden:) spåra, gömma sig när ni är i skogen, lära hunden kul tricks, ett underbart sällskap och massor mera :)

• Tösabitens

Har sagt allt det där. Men för någon som aldrig själv haft hund eller som haft någon i närheten med hund är det nog svårt att förstå tjusningen! Vi är ibland hundvakt åt mina föräldrars hundar men då de är två bordercollie med mycket MYCKET energi i en lägenheten så blir det lite väl intensivt. Hade varit perfekt att vara hundvakt till en pudel (vilket är rasen vi överväger) men vart hittar man det då?

• elyse
    Tösabitens skrev 2017-05-08 13:52:51 följande:

Har sagt allt det där. Men för någon som aldrig själv haft hund eller som haft någon i närheten med hund är det nog svårt att förstå tjusningen! Vi är ibland hundvakt åt mina föräldrars hundar men då de är två bordercollie med mycket MYCKET energi i en lägenheten så blir det lite väl intensivt. Hade varit perfekt att vara hundvakt till en pudel (vilket är rasen vi överväger) men vart hittar man det då?

Ni googlar på uppfödare av pudlar. Kanske finns det en nationell förening?
  • Deceree1

Ni skulle kanske kunna prova att vara fodervärd åt en pudel. Sök på pudelkennlar. Därifrån hittar du kennlarnas hemsidor. På hemsidan står det oftast om dom letar fodervärdar till någon av deras hundar.

• Erizajo

Min man var inte särskilt sugen men nu älskar han vår hundtjej lika mycket som jag :)

• Birgitta02

Med kärleken till hunden kommer intresset. Och han kommer älska valpen, som väldigt fort blir en egen individ.

• Aska123

Ja eller så kommer du bara hem med en pudel:) min mamma gjorde så mot pappa med två hundar och tre katter:)

Det gick jättebra:)

• Aska123

Fast pappa är ju en otrolig djurvän men de gick inte att fråga för han sa bara nej ändå. Men alla djur gick bäst ihop med honom

• Tösabitens
    Deceree1 skrev 2017-05-08 13:57:54 följande:

Ni skulle kanske kunna prova att vara fodervärd åt en pudel. Sök på pudelkennlar. Därifrån hittar du kennlarnas hemsidor. På hemsidan står det oftast om dom letar fodervärdar till någon av deras hundar.

Hur länge är man fodervärd? För som jag förstått det så är fodervärd ändå mer eller mindre permanent? Vill ju inte knyta an för mycket till en hund vi inte ska behålla. Hade typ varit perfekt med någon som behövde hundvakt till sin pudel i 3 veckor!
Svar på tråden Få sambon att vilja ha hund!