• caerr

Curlande exfru

Hej! Har precis flyttat ihop med min kille och hans två barn på 6 och 10. Min son är 5... Hans stora får allt han pekar på, fullt servad, kommer hem med nya saker varje gång han vart hos sin mamma. Lyssnar inte och är respektlös mot sin pappa(min kille). Om han inre får som han vill här tjuter han och ringer mamma och hon kommer antingen och hämtar honom eller bråkar om det. Imorse ringde han sin mamma för att pappa sagt att han måste gå till skolan (han hade "ont i halsen" 'men ingen feber)... vilket brukar inträffa.. han är en jättego kille verkligen men vet inte hur jag ska hantera detta..?Igår sa jag till honom på skarpen för första ggn på 6 mån..kanske inte borde gjort det. Förstår att det är en ny situation för honom men beteendet är ändå inte ok.

• Svar på tråden Curlande exfru
  • Dixie

Det är väl barnens pappa (din sambo) som ska säga till sina barn!

• caerr

Det gör han, men den stora lyssnar inte och igår fick jag nog (efter att han bl.a kastat ut kritor som inte är hans från övervåningens fönster och ner på trädgården där de andra barnen var).

• caerr

Det gör han, men den stora lyssnar inte och igår fick jag nog (efter att han bl.a kastat ut kritor som inte är hans från övervåningens fönster och ner på trädgården där de andra barnen var).

Eleven skrev 2017-05-08 16:59:50 följande:

Vad säger din sambo om detta då? Har ni pratat om det?

Eleven skrev 2017-05-08 16:59:50 följande:

Vad säger din sambo om detta då? Har ni pratat om det?

Vi pratar om det och han blir såklart ledsen och frustrerad över situationen..
  • nevermind

Det är din sambo som får kriga med honom. Pojken får väl ringa mamman och böla då.

Ett samarbetssamtal hade kanske varit på sin plats.

• caerr

[quote=77658059][quote-nick]nevermind skrev 2017-05-08 17:08:14 följande:[/quote-nick]

Det är din sambo som får kriga med honom. Pojken får väl ringa mamman och böla då.

[/

Ja, det gör han.. kunde bara inte vara tyst när han börjar kasta mina saker osv... jag sa att det inte var ett ok beteende. Han svarade drygt att jag skulle vara tyst... Ja jag har föreslagit det men det händer inget....

• äldreochklokare

Samarbetssamtal mellan föräldrarna på familjerätten!

Snart har ni inte en 10-åring utan en 13-åring och fortsätter detta beteende då så kan jag lova att ni får det ännu jobbigare med en tonåring. Sätt stopp för detta nu. 

Vad skedde när killen kastade ut kritorna? Fick han gå och hämta dem?
    Tog ni bort något som han själv tycker om?
    Vilka konsekvenser använder ni?

• nevermind
    caerr skrev 2017-05-08 17:12:33 följande:

[quote=77658059][quote-nick]nevermind skrev 2017-05-08 17:08:14 följande:[/quote-nick]

[/

Ja, det gör han.. kunde bara inte vara tyst när han börjar kasta mina saker osv... jag sa att det inte var ett ok beteende. Han svarade drygt att jag skulle vara tyst... Ja jag har föreslagit det men det händer inget....

VA?!?! Vilken satans snorunge!!! Jag vågade (nästan) aldrig vara stöddig mot mina föräldrar, när det hände var det utegångsförbud och indragen veckopeng i minst två veckor! Det KÄNDES att ha varit stöddig.
    Prova det. Ringer pojken mamma och blir hämtad så fortsätter perioden när han kommer tillbaka...
    Eller så ringer ni BUP, men då blir väl mamman galen. Det är ju inget fel på hennes pojk såklart..?
  • caerr
    nevermind skrev 2017-05-08 17:41:29 följande:

VA?!?! Vilken satans snorunge!!! Jag vågade (nästan) aldrig vara stöddig mot mina föräldrar, när det hände var det utegångsförbud och indragen veckopeng i minst två veckor! Det KÄNDES att ha varit stöddig.

Prova det. Ringer pojken mamma och blir hämtad så fortsätter perioden när han kommer tillbaka...

Eller så ringer ni BUP, men då blir väl mamman galen. Det är ju inget fel på hennes pojk såklart..?

Allt startade med att han inte fick fotbollsskor.. eller nej det var förra v han kastade saker... igår när han betedde sig och kastade kritor tror jag det handlade om att vi sa till honom när han och min son låtsades bråka men han tog i för hårt så min son började gråta.. när jag lugnt jag till började han kaxaoch ifrågasätta. Samma sak sist han stängse in min son i källaren..han menade inre att va elak men min son blev rädd så jag sa "stäng inte dörren han blir rädd". Istället för att bara säga ok och förlåt börjar han säga emot... men största problemet är nog mamma.. .. Hon har skickat honom till kuratorn pga att hon tror han behöver prata om skilsmässan men jag tror målet till 90 procent är för att sonen ska säga att han vill bo där. Hon har sagt till sonen att han får välja själv vart han vill bo..Hon har även gjort en orosanmälan när min kille sa nej och tog tag i pojkens arm när han kastade en sko på honom (jag såg allt) och ska tillägga att min kille är världens mest engagerade och kärleksfulla pappa! Mamman vänder sonen mot honom... vi försöker sätta gränser här och lära barnen hur livet fungerar medan hon curlar sönder de och tröstar sonen när han gjort fel här... jag biter ihop så gott jag kan men snart brister det.
  • caerr
    äldreochklokare skrev 2017-05-08 17:17:21 följande:

Samarbetssamtal mellan föräldrarna på familjerätten!

Snart har ni inte en 10-åring utan en 13-åring och fortsätter detta beteende då så kan jag lova att ni får det ännu jobbigare med en tonåring. Sätt stopp för detta nu. 

Vad skedde när killen kastade ut kritorna? Fick han gå och hämta dem?

Tog ni bort något som han själv tycker om?

Vilka konsekvenser använder ni?

Nej han behövde inte hämta de vilket gör mig galen...sist han kastade mina utemöbler i backen sa jag till min kille att han minsann skulle ta upp varenda grej annars blir jag föevannad... ag skulle sagt till långt innan och gett hårdare straff än vad min kille gör men igår tog han tillslut telefon och har sagt att han inte får ha den på hela v.. hoppas han håller det..

Svar på tråden Curlande exfru