• Ensamledsen

Erfarenheter sökes!

Hej! Jag har haft en lyckad graviditet och en som slutade i tidigt ma. Båda gånger har vi haft lätt att bli gravida men nu 5 mån efter ma vilk det sig inte alls. Tycker vi gör allt! Ligger varannan dag kring äl, äter vitaminer som zink och e-vitamin. Dock har det nu upptäckts ett myom hos mig och min menscykel känns rätt rubbad, oregelbunden o blöder mkt! Någon som varit med om liknande och kan dela med sig av erfarenheter/tips? ????

• Svar på tråden Erfarenheter sökes!
  • UndrandeSökare

Har du varit i kontakt med nån gyn ang din oregelbundna cykel? Om inte, gör det och fråga gärna om du kan få letrozol utskrivet (främjar ägglossningen).

Lycka till !

• Ensamledsen

Ja och enligt henne kan det ta tid innan kroppen är i balans. Men känner mig otålig och vill veta vad det är som inte funkar! Har positivt på äl-stickor så antar att jag har äl, däremot har jag aldrig ont i brösten nu mer vilket jag alltid haft tidigare mellan äl och mens.

• UndrandeSökare
    Ensamledsen skrev 2017-05-06 16:03:16 följande:

Ja och enligt henne kan det ta tid innan kroppen är i balans. Men känner mig otålig och vill veta vad det är som inte funkar! Har positivt på äl-stickor så antar att jag har äl, däremot har jag aldrig ont i brösten nu mer vilket jag alltid haft tidigare mellan äl och mens.

Hej ! Det kan tyvärr vara så att man kan få utslag på ägglossningstest
    utan att det lossnar något ägg. Enda sättet att säkert vetta om det verkligen varit något ägglossning är att man går till gyn och de kollar äggstockarna (de kan se efteråt om det varit någon ägglossning). Plus att din gyn kan ta blodprov och kolla progesteronnivån, har för mig att den också går upp efter ägglossning.

Så om det är så att du får utslag på testet men ingen ägg lossar, då kan man ju inte bli gravid heller. Så boka ny tid hos gyn föreslår jag, alternativt boka tid hos annan gyn.

• Ensamledsen

Ok! Tack för tipset. Tycker att de borde informera om allt detta när de känner till ens situation men ska nog söka upp en annan då för second opinion. Har också funderat över detta med progesteron, har du erfarenhet av det så får du gärna dela med dig????

• UndrandeSökare

Ja, boka gärna in en tid hos en annan gyn för second opinion.

Du är hjärtligt välkommen till Atentråden här på Familjeliv, där finns massor med kvinnor (jag är där ibland) som kan hjälpa dig vidare. De kan säkert hjälpa dig med progesteron frågor också.

"Vi som snart är gravida efter utredning i Aten".

Svar på tråden Erfarenheter sökes!