• Papricorn

Hjälp, Orkar ni träna??!

Är van att röra på mig. Gymmar inte men cyklar mycket och ofta, gärna med tempo samt tar pw flera gånger i veckan.

Kör basövningar hemma med hantlar och band och har hyfsad kondition i vanliga fann.

Är nu gravid i V6 och orkar INGENTING!

Flåsar hööögt och får puls av en liten backe och känns jag som drabbats av narkolepsi. Skulle kunna somna närsomhelst oavsett om jag precis vaknat eller inte.

Hur gör ni?

Känns som jag får snudd på liggsår av all tid jag ligger på soffan och är stel i både rygg och nacke.

Är det bara att härda ut?

Ska jag ligga på rygg och käka glass i 40 veckor som jag gör nu kommer det bli en låååång väg tillbaka när bebisen är ute.

Minns inte hur det var med andra barnet då det var ett par pr sedan och graviditeten upptäcktes mitt i högsommarvärmen och semester så då låg man ju mest och degade i nån solstol ändå.

• Svar på tråden Hjälp, Orkar ni träna??!
  • Birgitta02

Du kommer inte vara så här alltid. Men jag vet, och minns själv, att fram till vecka 12 är skitjobbig. Man är trött, kroppen är överfylld med hormoner den normalt inte har. Blodflödet ökar. Det är så mycket som händer. Låt det ta sin tid. Försök röra LITE på dig så inte musklerna tar stryk. Du kommer må bättre om nån månad eller två :)

• Swinka

Är i v jag 16 och fortfarande omöjligt att göra.mer än max 30min promenad. Flåsar får hjärtklappning och svimkänslor. Har dessutom fåTT sjukt ont i bäckenpartiet och hoppas innerligt att det inte redan är foglossning så jag kan sätta igång med lite mer promenader eller annan träning.

• Verrio

Jag var skittrött hela graviditeten. Jag var matt och yr och helt dum i huvet i 40 veckor. Orken kom tillbaka direkt efter förlossningen. Det var underbart!

Svar på tråden Hjälp, Orkar ni träna??!