• Tussen06

När låter man barnen träffa den nya?

Ja som rubriken lyder: När är passande att låta barnen träffa den nya? Min man lämnade mig och barnen för ca 2 månader sen för en annan. När är det passande att han presenterar barnen för henne? Hur lång tid liksom? Ska jag träffa henne först eller barnen först? Har ni några tips och idéer?

• Svar på tråden När låter man barnen träffa den nya?
  • Pappa41

Tycker det beror på många faktorer exempel hur gamla barnen är

Sen tycker jag att ens börja fundera på det redan efter två månader känns fel....
    Dock så måste man ändå låta barnen träffa den nya för se kemin.... jag skulle slänga ut den nya om inte hon får bra kemi med mina barn.... Dom går först i mitt liv.
    Men man börjar försiktigt med ett fika besök eller liknande och trappar upp det allt eftersom ...

Sen börjar man ju med upptrappning ett litet fika som första steg och vidare

• Gizmo

Jag väntade 6 månader innan min nye kille fick träffa mitt barn som då var 4 år.

• Jw83

Du behöver i princip aldrig träffa henne. Dessutom kan det ju bli en fasansfullt obekväm stämning som färgar barnens relation till henne om ni ska sitta och fika ihop alla så tidigt inpå.Du är troligtvis rätt besviken, sårad och bitter och inte sugen på att bli god vän med henne ;)

Mycket handlar ju om hur han introducerar henne. Låta barnen träffa henne avslappnat och neutralt är väl rätt lugnt. Jag nenar, dom fixar väl att träffa nya människor , vikarier, vänner osv hela tiden? Men att börja gå med på föräldramöten och samsova bör dom vänta lite med.

Men samtidigt så är det helt upp till pappan att besluta.

• cb66

Det finns en bra formel man kan använda:

Antal år med förra partner / Antal månader sen skillsmässa * antalet barn / yngsta barnets ålder

• cb66
    Tussen06 skrev 2017-05-03 20:36:37 följande:

Så då blir det 15/2x3/1=22,5 vadå, dagar, månader?

Månader
  • såkalladbonusmamma

Du behöver inte träffa henne. Barnens pappa får själv bestämma när han tycker det är läge att hon och barnen träffas. Du får styra det där själv när det är du som har en ny partner och jag skulle tvivla på att du kan påverka honom, och jag tycker inte heller att du ska det faktiskt.

O
  • cb66

Själv kör jag strikt B-Vecka och K-vecka och låter aldrig barnen träffa mina partners

• Brumma

Man kan tycka o tänka en massor men rent krasst är det upp till ditt ex. Vill han introducera sin nya imorgon är det hans val. Vill han vänta sex månader är även det hans val.

Jag träffade min mans dotter efter två månader ungefär. Men hon var bara ett år..

Hade jag själv separerat hade jag inte velat presentera min nya förrän efter ett halvår kanske. Jag hade velat vara hyfsat säker på att det var en relation som skulle hålla ett tag.

Med tanke på att era barn är såpass gamla kan man ju involvera dem i diskussionen. Kanske är de nyfikna på den nya. Troligt är väl att barnen inte är "färdiga" med den nya ordningen och jag tycker nog att det vore ett smart drag att vänta ett antal månader.

Men som sagt är det ju upp till pappan.

Svar på tråden När låter man barnen träffa den nya?